Lever

Har haft fullt upp med jobb på sistone, därav min bloggtystnad! Har jobbat mån-tors och fått stanna kvar längre och jobba över till och med. Så det har blivit mycket häng nere på resecentrum. Många speciella kunder. Det kom fram en tant i Linköping och berättade att hon var så hård i magen och att hon började få känningar i magen i lördags kväll. Eeeehh....? Jag mumlade "jasså" och frågade sedan om hon hade någon fråga om busstider eller något tåg, samtidigt som jag stängde luckan bit för bit. (Notera att hon följde med luckan med huvudet i sidled när jag försökte stänga den) Haha herregud! Trodde nästan att jag skulle klämma fast huvudet på tanta men till slut gick hon.
 
Igår var jag fruktansvärt trött i slutet av passet och det kom en man som frågade exakt samma sak som han hade frågat dagen innan och laddade återigen sitt resekort med 100 kronor (och jag tänke VARFÖR LADDADE DU INTE MED MER PENGAR IGÅR?!). Eftersom personen ifråga inte var så bra på svenska och missuppfattade 750 kronor till 150 kronor så tänkte jag att jag skriver ned priserna åt honom på en notis så blir det inga frågetecken. 
 
Jag skrev ned informationen han ville ha svar på och satte sedan, utan att tänka, notisen på armen på honom. Han stod lutad över kassadisken med armarna och då råkade jag klistra fast notisen på hans arm. I samma stund som jag tryckte fast den så insåg jag vad jag gjort och blev full i skratt. Fick kämpa mot mina inre krafter och skrattade loss när han lämnat luckan... Håhåhå! Klistra fast lappar på kunderna - check.
 
Nu, matbild. Har levt på matlådor större delen av veckan men i onsdags slog jag till på stort och lagade en jättegod maträtt. LAX, muuuuums. Hade rabattkupong på Coop på fick 50 riksdaler rabatt, så då kan man säga att jag FICK laxen! I min värld.
 
Lax med citronpeppar, quinoa med avokado och apelsin med en kall sås gjord av creme fraiche/turkisk yoghurt med rivet limeskal och lite limesaft i. Laxen blev lite solbränd men smarrig ändå! Kombinationen av apelsin och avokado var helt fenomenal!! Och när jag kokade quinoan hade jag fiskbuljong i så den blev smakrik och god. 
 

Åkte direkt till universitetet i tisdags och satt och pluggade en schväng innan min lektion började. Brith Inger, som är kursansvarig, bjöd på plommon. Oturligt nog satt en relativt stor spindel på korgen hon hade dom i så när hon sköt fram den mot en tjej som heter Cassandra blev det höga skrik. Cassandra har spindelfobi och blev vettskrämd, hahaha. Action. 
 
Har massa kurslitteratur att läsa och ska ner till biblioteket sedan. Imorgon kommer Sofia och hälsar på, jjippiee! Det blir troligtvis Kålmården och lite raj raj på kvällen. Världens bästa Sillen - ska bli sååå kul!!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback