Ny vecka

Jobbade 10-18 i Linköping i torsdags. Jobbade från 8-18 i Norrköping i fredags. Det gick bättre än väntat och jag kan inte ens räkna på fingrarna hur många missnöjda tanter och gubbar om kom in och ville ha tidtabeller utskrivna (Östgötatrafiken har bara tidtabellerna på internet sen en tid tillbaka vilket har gjort måååååånga gamlingar bittra). Och så ska det laddas på pengar på Resekorten (samma sak som Rabattkort i Länstrafiken) med minst 100 kronor. Det är nog det jag har gjort mest - en hundring hit och 300 kronor dit! 
 
Jag har alltså stått i kassan på Östagötatrafikens kundcenter och sålt 10-dygnsbiljetter, 30-dagarsbiljetter och laddat på Reskassa på Resekort, med mera. Varit trevlig mot kunder. Skrivit ut tidtabeller och lagt dom i kuvert som ska skickas till alla Inga-Britt och Mona och andra tanter som vill ha tidtabeller hemskickade. Hittills tycker jag om det här jobbet -  det är nog det roligaste jobbet jag någonsin har haft! Och bäst lön, hehe. 
 
Det roligaste var dock i fredags. Det kommer fram en kvinna till kassan med sin son ~12 år och säger: "Axel här råkade klippa sönder sitt kort, tror du ni kan göra något åt det?". Låt mig förtydliga HUR lille Axel hade "råkat" klippa sönder sitt årskort med ett värde på ca 3400 kronor. Kortet ser ut som vilket kontantkort som helst, med lätt rundade hörn och som en rektangel. Här hade han gått loss med saxen och klippt av hörnen på ena sidan så att kortet gick ifrån det här stadiet:
Till det här:
Jag fick ju känslan av att han inte "råkat" haft kortet under ett papper han skulle klippa i och sedan upptäckte att skadan var skedd - det här handlade nog mer om en konstnärlig ådra och ett behov av en häftigare design av ett tråkigt busskort som hos en busig 12-åring fick utlopp på detta sätt. Han kanske tyckte att han förbättrat designen märkvärt, det tyckte dessvärre inte maskinen som ska läsa av kortet. Det fungerade inte lika bra när en fjärdedel av kortet saknades... Vi var snälla och fixade ett nytt kort. Haha!
 
Sedan kom G hit och vi slappade hela helgen. Jag drog på ett spinningpass i lördags men var helt slut i kroppen från början så det kändes bara tungt. Vi lagade god mat så nu är mitt kylskåp PROPPFULLT med matlådor. Vi kollade på skräckfilm igår men den var bara konstig och mer komisk än läskig i vissa lägen.
 
Nu ska jag käka en lunch och sedan åka ner till Resecentrum i Nrkp och jobba från 12:50 till 16. Ett kort pass, passar mig perfekt en dag som denna. 
 
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback