Tips från Mig

Att vara student hör tyvärr ihop med att inte ha ett överflöd av pengar. Det är inte alla som tar morgonbadet i pengabingen á la Joakim von Anka och det är inte heller hos alla det serveras oxfilé och vitlöksbröd 7 dagar i veckan. Vilket troligen skulle leda till skörbjugg. Men ändå, ni fattar vinken!
 
Att ha ett extrajobb är verkligen GULD värt men jag har små knep som kan göra att man sparar några slantar, eller i alla fall får det att se ut som att man har det bättre ställt än vad man egentligen har i den fula verkligheten. 
 
Kläm ut det allra sista ur kaviartuben med en snistig uppfinning som jag inte har en aning om vad den kallas. Du får ut kaviar till minst 2 mackor till som du annars hade kastat i soptunnan!

Ekonomipack prickigkorv från Coops eget märke. Inget man stoltserar med i kylskåpet kanske (95% av allt jag handlar är från Coops eget märke eller Ica Basic, dvs jag bryr mig inte) och om man är känslig och bryr sig om märken osv kan man alltid lägga över prickigkorvarna i en burk. Tadaaa! Nu vet ingen varitfrån dom är. Familjepack som jag nu ensam ska sätta i mig på en månad (dom går ut 30 september), hehehe. Ett race som jag kommer att vinna!

Recycle. Då gör man något bra för vår jord (slipper nyproducera lika många petflaskor) och du kanske får några kronor som du kan lägga på parmesanost eller grillad kyckling eller något annat som man vill unna sig!

Odla egna örtkryddor, jajjemän! En kruka basilika på en mataffär kostar ca 30 kronor. Min kostade ca 15 kronor för fröna och sedan har jag färsk basilika från maj till oktober (om man sköter dem rätt) som dessutom är fantastico i matlagning!! Ser väldigt hemtrevligt ut också - ett stort plus.

Gör egen müsli. Eller som jag gjorde senast: köp 1 kg ICA Basics müsli för 14 kronor och tillsätt honungsrostade valnötter, torkade aprikoser, katrinplommon, mango, solrosfrön, pumpafrön mm. Vad du vill ha helt enkelt.

Låt dom fluffigaste handdukarna ligga framme i badrummet, om du tycker det är fint vill säga. 

Och göm undan de eeh.. mindre fluffiga varianterna. Å andra sidan kan det ju bli personligt och fint med en hemtrevlig blandning av handdukar i olika färger och mönster med - smaken är som baken. #Smaken är som röven: klöven#


Slutligen: Se till att få ett ärr i form av ett känt varumärke, precis som jag har ett ärr i form av en Nike-schwoosh på armen. Kontakta det kända varumärket och kräv sponsorpengar. Jag menar - ska jag vandra omkring som en levande reklampelare för inget? Hehe. 
 

Vore dock kul att prova sistnämnda och se vad dom säger. Haha. Nåväl, åter till pluggandet (känns mer som en bok om psykologi än om ledarskap just nu). 
 
 
Ha det fingemango!
 
//Mallan

Kommentarer
Mor säger:

Du verkar att ha det finemango Malin! Liksom basilikorna i Norrköping (lite sämre kondition här i Kga tyvärr) ;-)

2012-09-11 | 05:09:47
Malin säger:

Jadå :) Åhnej mår dom inte bra? :((((

2012-09-11 | 10:59:49
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se
Mor säger:

Jo då, relativt bra iaf ;-) Du får se själv till helgen!

2012-09-11 | 17:55:02
Alexandra G säger:

Hur lyckas du hålla basilikan vid liv??? :O Mina dör HELA tiden! Tips Mallan, tips Mallan??? :P

Svar: Prata med dem varje dag och ge kärlek. Hehhee ;) Njaa, men vatten och LJUS är viktigt! Knipsa bort dom bladen som ser dåliga ut och skörda då och då så det får komma nya skott :D
Mallan

2012-09-17 | 17:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback