Update update

Sådär ja! En kalashelg i Närke/Värmland är nu över och en vecka fylld med universitet, plugg och jobb står och knackar på dörren. Schlänger upp bilder från denna helg, som var mucho fantastico!
 
Gustav och jag sköt luftgevär hemma hos honom. 

Och satte ut äpplen på stenar och andra ställen i syfte att skjuta ned dem. 

G agerade som att han var född med ett luftgevär i handen! Förstår varför han är så bra på ankjakten på Liseberg :)))

Haha. Jag kände mig cool.

Träffade 2 gånger!!!!

Pippi, Sailor Moon, Sven-E och Jan-E innan le masquerade!

Jag och Sofia/Smurfen!!

Doktor Mugg och Kapten Filling var där, haha! (Aka Persa och Anna)

Beer pong!

Pulle! Roligaste utklädnaden, ojoj xD

Stämningen var på topp hela kvällen och lokalen var kanon! I Motorknuttarnas näste. 

Madde och jag :)

Stor-Erik Marklund fick hänga med på festen

Hojten tog tillslut, hehhee

Gustav och jag vann pris som Bästa Par!!! Tadaaaa :D Varsin liten flaska champagne fick vi.

Dagen efter, på söndagen, följde vi med m&p ut i skogen och plockade lingon. OJ  OJ OJ vad lingonben det fanns! 

Vi plockade på och helt plötsligt var Gs och min 10-liters hink full. 

Det var jättekul att vandra på i skogens friska luft. Och på kvällen gjorde vi lingonsylt av 6.5 kg lingon. Haha helt sjukt många blev det! Det fanns ju så sjukt många lingons (ett lingon, flera lingons). Tsm med m&p plockade vi totalt 2 fyllda 10-litershinkar och en mindre hink. Lingon, någon?

Sen fick jag sitta i blåsten och vänta på tåg alldeles för länge. Long story. MISSADE första tåget i Hallsberg trots att jag var där 10 minuter innan det skulle gå (missade med andra ord tåg nummer 2 också). Men jag var inte ensam om att missa det, 2 andra kvinnor trodde samma som jag. Nåväl. Blev arg och kände mig dum eftersom jag såg tåget dom gick 11:48 rulla iväg och insåg att JÄVLAR  - det var mitt tåg!!! Fick vänta till 13:42, hallelujah... Behövde i alla fall inte betala biljetterna igen. Uäääähhhh!
 

När jag tillslut kom hem handlade jag och lagade en "mustig köttgryta" (haha) och stekte och kryddade en kycklingfärs som jag ska göra wraps av senare i veckan. Så nu har jag mat för HELA veckan. Blir köttgryta med ris x2, köttgryta med potatis, mos med köttbullar, stuvade makaroner med köttbullar, kycklingfärs x 3 portioner. Skönt att slippa tänka på matlagning när jag ska jobba!
 

Hejdå. Jag är trött.
 
//Mallan

Kommentarer
Madde säger:

Va kewl att träffa dej i helgen!! :D
Haha, jag har oxå sett mitt tåg glida iväg under hallsbergstiderna! ;P Inte kul :P

Puss!

Svar: detsamma, superkul!!! :D haha dom gamla tiderna xD nää usch det finns roligare saker att uppleva här i livet....
Mallan

2012-09-18 | 20:59:55
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback