Förgyller er tisdag

1. Hur gammal är du? 20 år, 10 månader och 5 dagar

 

2. Hur gammal känner du dig? Ibland som en töntig, trotsig 3-åring för att i nästa stund känna mig som en skröplig 87-åring. När ryggen gör ont pendlar jag mer och mer åt 87-hållet men oftast känner jag mig nog som 20 år, 10 månader och 5 dagar.

 

3. Vad har du gjort i dag? Jobbat. Kan hända att jag är på jobbet nu..... *hOsT*

 

4. Vilken film såg du senast? Hm. Tror att det var Monsters University-  SE DEEEEEEEEEN!!!!! Så. Himla. Underbar.

James 'Sulley' Sullivan
 

 

5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Sommaren är så sällsynt i Sverige vilket gör den fantastisk men ändå - är inte hösten bra mysig? Jag gillar oftast den årstid som står på ingång och nu har jag totalt börjat acceptera att det är höst på g. Oktober är bästa månaden!! Inte enbart pga min födelsedag utan också eftersom naturen är så vacker, luften sval och man kan ha soffmys med levande ljus tända. Januari till mars ska vi inte tala om. Punkt.

 

6. Är du besatt av någonting? Sköldpaddor, teburkar och att resa.

 

7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Top secret.

 

8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? 1. Jag var extremt, jätte, super, mega, baoutablyg när jag var liten. 2. Jag HATAR slemsniglar och springer ibland iväg om jag ser en (när jag är ensam löper jag för mitt liv, bland folk försöker jag behärska mig. 3. Jag har fått en svettlök EN GÅNG i mitt liv (sportsitationer räknas inte). Jobbar därför på mer gråmelerade, tajta kläder så att jag kan få fram en till! Hade rätt mycket handsvett i tonåren istället och den fotsvett jag kan producera ska vi inte tala om, haha ♥ Slemfot skulle vara mitt Indian-namn.

 

9. När vaknade du i dag? 05:43 ringde alarmet. 06:02 släääääääääpade jag mig upp......................

 

10. Vilken är din favorithögtid? Julen är väl mysig med julgran, Kalle Anka osv... Annars tycker jag att Thanksgiving verkar sjukt najs. Kalkon och kanon!

 

11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Oj vad svårt. En dag med glada humör, mycket kärlek, bra sällskap, god mat samt lite underhållning kanske?

 Alla Hjärtans Dag var en fin dag. 

 

12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Har ju en dröm om Portugal och Island men efter att nyligen ha pratat med Madde som är i Australien känns Nya Zeeland förbannat lockande!! Om vi tänker oss det stora perspektivet. På ett mindre plan skulle jag säga HEMMA! Vill hem ifrån jobbet nu.

 

13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Cavalaire Sur Mere i Frankrike. Har varit där 2 gånger och det var superfint men varför åka dit en tredje gång? Finns mer av världen att upptäcka.

 

14. Hur vill du tillbringa din pension? Som Ernst Kirschteiger säger i en intervju på Värvet: med goda vänner och familj runt omkring mig. Det är den bästa pensionsförsäkringen! Självklart skulle jag vilja vara frisk och kry så att jag kan bada, gå på bingo och spela boule i parken á la pensionärstyle.

 

15. Vad lyssnar du på just nu? Eva-Britts harmoniska stämma.

 

16. Har du någon gång brutit ett ben? Yao. När jag var 3 år och skulle bevisa att jag var lika cool som alla andra kids på dagis. Gick sådär.

Pimpat gips hade jag i alla fall
 

 

17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Yoghurt/fil, havregryn, krossade tomater, ÄGG, bladspenat

 

18. Vad är du på för humör just nu? Trött, lite småhungrig och tung i huvudet

 

19. Vilka världsdelar har du varit i? Afrika, Asien, Nordamerika, Europa, Australien

 

I och med Dahab och Egypten kunde jag lägga till Afrika på listan!
 

20. Snarkar du? Nja. Har hänt 1 gång så vitt jag vet men brukar prata i sömnen av och till

 

21. Vilka yrken har du provat på? Ledare för barn på en fotbollsskola, granplanterare, kundtjänstmedarbetare (läs: jobbig telefonist på Tele2), receptionist och massa administrativa grejer...... Kul! Nja.

 

 Där jag receptionistar.

22. Hur går du helst klädd? Mysbraller + en av Gurras tröjor.

 

23. Vilket stjärntecken är du född i? Vågen.

 

24. Vilket är ditt favoritgodis? Gillar inte godis så värst. Ostbågar däremot är jag svag för. Eller "ostkrokar", som Sanna och alla andra Dalmasar/kullor skulle ha sagt.

 

25. Vad sa du senast? "Du skulle inte träffa min pojkvän Gustav, DÄR snackar vi äcklig!" till en städberoende kollega som hade hyrt en maskin för att göra rent sin säng. Madrass, bäddmadrass, stomme - rubbet! När jag nämnde Gustav och att han inte bäddade rent i sin säng de första 3-4 månaderna vi var tillsammans höll hon på att avlida. A-V-L-I-D-A. Kvalster, väste hon med stirrig blick och gick skakig in på sitt kontor.

 

26. Vilket är/var ditt bästa ämne i skolan? Måste nog säga svenska och matte! Och bild.

 

27. Vilken är din favoritaffär? Willys om vi pratar mat och livsmedel, annars gillar jag loppisar av alla dess slag.

 

28. Vad har du i dina fickor? Nada

 

29. Vad köpte du senast? Vann en auktion på Tradera imorse på en superfin höstkappa. BRA JOBBAT risgrynrisgryn (kan eventuellt hända att jag heter så på Tradera)

 

 Marinblått alltså, vilken fin färg!

30. Hur många gånger har du flyttat? Hemifrån Kalleskoga --> Norrpan, ifrån Norrpan --> Brickebronx. Alltså 2 gånger, men nu vill jag inte göra det på ett bra tag...

 

31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Gustav (objektifierar honom), en båt och en Machete.

 

32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? INGEN AV DEM?!! Hatar att gå upp på morgonen men blir också PISSTRÖTT på kvällarna... Är alltid trött.

 

33. Senaste filmen du såg på bio? Monsters University med syrran!

 

34. Har du blivit sydd någon gång? Nej, var nära att behöva bli sydd när jag cuttade fingret men klarade mig :):)))

 

35. Vad åt du till frukost? Naturell yoghurt med lite Bollnäsfil i (yoghurten tog slut). I denna kompott hade jag Havre Fras, Kellogs Allbran, färska hallon och skivad banan. Mumma!

 

 Är en riktig frukostmänniska och äter det varje morgon. Gärna 2-rätters.

36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var blott 10 år gammal och skulle börja femman, antar jag? Ack så ung och bekymmersfri.

 

38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet så att jag vaknar när alarmet ringer på möra.

 

39. Vad var det sista du åt? Ett äpple ifrån vårt apelträd där hemma.

 

40. Är du blyg? Se ovan. Inte längre men var enormt blyg förr om åren.

 

41. Vad heter du i andra namn? Lovisa. Har namnsdag den 25 augusti, det går bra att skicka presenterna redan nu

 

42. Har du varit med om en bilolycka? Nej. Peppar peppar ta i trä!!!!!! Mamma har TVÄRBROMSAT för en älg för länge sen på väg hem ifrån Arvika.

 

43. Vilken är den roligaste träningsformen? Haha. Ja, ni. Gillar ju fotboll massor, om nu min rygg håller för det. Annars är simning och pilates något jag ska motivera och intala mig själv om att det är kul. Tycker faktiskt att det är roligt också :)

 

44. Har du några husdjur? Firrar. Goldfingá gillar mig. Varenda gång jag ska mata dem kommer han simmandes mot mig och viftar glatt på sina små fenor. Vift, vift. Sen gapar han med munnen och säger "mata mig, mata mig". Vi har en fin relation han och jag.

 

45. Vill du gifta dig? Någon gång i livet vill jag det. Utomhus. På hösten. Med en vacker klänning på mig. "Tihi"

 

46. Var växte dina föräldrar upp? Mamma växte upp i Arvika och papi i Väja. ('Môe' möter 'ab-orre' i en dialektmix utan dess like)

 

Stamcellerna på besök när jag bodde i Norrpan.
 

47. Har du någon gång ringt polisen? Njaa, inte personligen men har ett minne av att jag bad mamma göra det när vi såg en gammal, gammal, GAMMAL tant sakta gå med rullatorn längs E18 i Karlskoga. Sakta gåendes påväg in i rondellen vid McDonald's: kanske var hon sugen på hamburgare och ville ta kortaste vägen, kanske var hon senil. Vem vet.

 

48. Vad har du för ursprung? Tråkigt nog har jag bara svenskt ursprung men misstänker ibland ett latinoamerikansk påbrå då mina Zumba-hips don't lie.

 

49. Har du, eller har haft, något smeknamn? Oh ja. Allt ifrån Malaus till Mala till Malle till Molle till Malan till Mally. Har även kallats Marlin efter en viss fisk i Hitta Nemo.

 

50. Vilka är dina största svagheter? Jag har fantastiskt dålig lokalsinne. Otroligt. Extremt. PINSAMT DÅLIGT. Förstår ni hur dåligt det är? Hittade knappt (inte) till stugan i Sundsvall när Gustav och jag åkte dit nu i juli i år. Har varit i den stugan så länge jag kan minnas men ändå slutade det med GPS, ringa mamma och att Gustav tillslut kände igen sig. Ooops. Sedan är jag tyvärr dålig på att hålla kontakten med vänner och att höra av mig även fast jag sitter och tänker att "nu jäklar ska jag skicka ett sms till XX". Bättring!

 

Swim lugnt.

//Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback