Freitag!

Äntligen fredag. Cyklade till universitetet för ännu mer matte imorse. Hade för mycket tid på mig att göra mig i ordning denna mrogon så när jag skulle dricka mitt te satte jag mig i sängen hos Gustav och drack det där. Tittade på lilla Gustav när han sov. Fick sedan höra "varför kom du in i sovrummet och satt och stirrade på mig med psychoblick och drack te superhögljutt?!" från en sur Gustav som inte kunde somna om efter att jag tydligen hade druckit mitt te med en ljudstyrka på 110 decibel och sedan stirrat psycho på honom. Okej, det sistnämnda kan jag erkänna att jag gjorde (min blick blev rätt störd efter ett tag) men att tedrickandet skulle väckt honom nekar jag. En vanlig morgon på Björkrisvägen!
 
Psycho-stirrarN
 
Lunchade iaf med G på Pitcher's, hamburgare of course, jag var VRÅLHUNGRIG. Tyvärr blev jag sjukt besviken på min John Daly-hamburgare som var DRÄNKT med cheddarostdressing (hatar ost i sån form, trodde att det skulle vara en vanlig ostskiva) och därunder gömde sig en torr stackars hamburgare. Jag tror att jag har ätit för goda hamburgare som jag och Gustav har gjort, vilket har gjort mina smaklökar SUPERKRÄSNA på restaurangburgare. På O'Learys i Sundsvall åt jag en Pulled Pork Burger som var SVINGOD eftersom den överraskade mig. Jag vill bli positivt överraskad av maten jag äter, speciellt på restaurang och denna maträtt utgjorde ingen surpris. Det som däremot överraskade mig var Gs kommentar "vad synd att det knappt var någon sallad till maten". Haha, trodde aldrig att jag skulle höra karln uttala de orden! Medhåller dock även på den punkten...
 
Nåväl. Gurra åkte till jobbet medan jag strosade runt på stan. HIttade gardiner åt Helen på Röda Korset efter att ha hört hennes beskrivningar på vad hon var ute efter. Dessutom visade det sig att Röda Korset hade Textilrea (50 %) så istället för 40 kr (skamligt billigt) så skulle gardinerna kosta ynka 20 riksdaler. Väl i kassan såg jag en skylt där det stod att man som studerande har 20% på Röda Korset så jag frågade om det gällde även på reavaror. Ja, säger hon och slutpriset hamnar på 16 spänn. Hahaha! Kändes nästan som att jag rånade dem på ett fint gardinpar och det känns som att Helen kan få dessa gardiner av mig... 16 kronor är liksom inget att bråka om. 
 
Dessa rackare är nu syrrans! Hon vill ha lite mer Indiska-stil i sin lya med mycket textil och i en röströdrosa/senapsorange/plommonlila färgskala. Inte bästa bilden kanske, färgen är lite annorlunda i verkligheten. 
 

Fortsatte min loppisrunda mot Junk&Vintage och slutligen Vintage Gamla Gatan. På det sistnämnda stället hittade jag det skummaste jag någonsin köpt. Kunde givetvis inte låta bli, när jag hittade denna fulsnygga tingest i två delar. BILDBOMBAR ER
 
Aprikosfärgad matchande dress med papegojor och blad på. Känner mig som om jag vore ute på hajk i djungeln när jag har den på mig, därav stråhatten. Kändes rätt, det stod typ MALIN på den med stora bokstäver.
 
Fint möster va?
Svartvit. Hittade faktiskt ett lite seriösare plagg, också på Vintage Gamla Gatan som jag kanske ska ha på festen den 31:a. En fin blus!
 

Över å ut. Imorgon blir det jag (och Gustav) som står bakom loppisbordet och säljer grejer (mest kläder skulle jag tro) på Örebro Golfhalls Storloppis. Kom dit vetja! 10-15.
 
//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback