Regn, konst och hjärnkollaps

Skulle ätit glass med Sillen idag. Vädret var inte på glasshumör så vi sköt upp det till början av nästa vecka istället! Idag hade glassen drunknat. RIP

Fick ett estetiskt ryck förut. Inspirationen flödade (haha) vilket fick mig att plocka fram akvarellgrejerna. Har alltid gillat att måla, skapa och att pyssla. Gillar att vara kreativ! Och mamma har alltid hävdat att "hade inte du gått natur på gymnasiet hade det blivit estet bild". Sant. Gillar avkopplingen som målandet ger och insåg att jag behöver det mer än någonsin nu. Skönt!

Helt kravlöst, utan press på att det ska bli Picassoklass på mina små alster, så målar jag. Och ikväll blev det akvarell igen. Då jag råkar vara besatt av avokado så kändes mitt motiv givet.


Finns brister (kolla på avstånd) men det är kul att man kan utvecklas. Har inte målat akvarell på flera år, så det kan behövas några fler avokados innan de blir perfekta! Men är perfektion verkligen det jag strävar efter? Tankenöt.

Har ofta fått höra att jag målar "fulsnyggt". Kanske mest i samband med att jag gör mina så kallade Blanddjur. Eller kossor. Eller älgar. Nästa projekt blir dock lite "seriösare", typ en morot eller så. Tihi



BTW: längtar tills plugget börjar så jag får börja använda min hjärna igen. Detta hjärndöda sommarjobb har nästan gjort så att jag känner hur hjärncellerna begår självmord inne i hjärnan utav tristessen. Illa. Roade mig med min frissiga hästsvans mellan dataklickandet och scannandet idag.... Touche!

Måste alltså fixa till håret! Slitet, kräksfärgat och fett (i nuläget haha). Morgondusch har guld i mun.

Avslutningsvis, gamla alster:

Målade denna på Nordiska Akvarellmuseet för lääänge sen.. Mamma hade sparat.


Bilden, 2007.

So long ballong

//Picasso

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback