Detox

Eftersom jag borde stärka mitt immunförsvar (har gått runt småkrasslig av och till hela hösten känns det som) så slog idén med DETOX mig alldeles som en uppenbarelse. Detox är ju inte krångligare än att man rensar kroppen på gifter genom att undvika processad mat osv och belöningen blir en piggare, friskare version av sig själv. 2-4 veckor rekommenderar man att en detox ska fortgå för att kroppen ska hinna "renas".

Detox bör inte blandas ihop med fasta som innebär att man enbart får inta flytande föda, det skulle jag aldrig klara av. Men tror helt klart att jag skulle må bra av en detox på några veckor.

Det som blir krångligt så fort man vill påbörja en detox-idé som handlar om ändrade kostvanor är om man blir bortbjuden eller ska laga god mat ihop ett gäng, där det endast skulle vara jag som detoxade. Eller de besvikna blickarna när man annonserar att man ska vara nykter på kvällens fest. Varför sätter vi sån press på varann? Nu när jag ska vara fadder i vår har vi pratat massor på fadderutbildningar och dylikt om hur viktigt det är att respektera om någon väljer att inte dricka alkohol på våra aktiviteter under nollningen. Så ska det ju vara överallt tycker jag! Även när det gäller gifter i form av mat ;)

Åter till detoxandet: borde egentligen börja asap, skulle vara skönt nu när jag är ledig och allt! Ska överväga detta en sväng och planera in när det skulle passa mig.. Ett starkt immunförsvar säger jag inte nej till. Men då måste min omgivning respektera mitt beslut och inte pracka på mig giftig mat, haha.

Återkommer.

Ha det fint människor, vi hörs.

En giftfylld Malin. Nu när jag läser kemi och vet vad vi får i oss genom alla E-ämnen blir jag ännu mer motiverad att detoxa.



//Mallybrall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback