hej december!

Har haft sjukt mycket på sistone, i kombination med stressmage pga att jag just haft enormt mycket att göra. Universitetet en söndag börjar kännas som standard liksom!

I alla fall, hade falukorvsfest i fredags med några ifrån klassen. Det var superkul! Och igår styrde Gurra och jag thanksgivingmiddag hemma hos oss.

Bilder.


Faluhjärtan.


Hyvlad falukorv.

Pressad och stekt.

Toastad.

Vi gjorde armband av skinnet och tillverkade till och med ett shotglas av en ände på en falukorv.


Tillverkade falukorvsmustascher!

Fantastiskt kul kväll! Dresscoden var svart eftersom det var falukorvens begravning. Vi lyssnade på falukorvsmusik ifrån en spellista som finns på min Spotify för er som känner att en falukorvstillställning vore något! Varmkorv boogie, Körv, Blommig falukorv, Korv med bröd mm är några av låtarna som titulerar på spellistan..

Thanksgivingmiddagen bjöd på mat på en helt annan nivå än falukorven (tack för det) och slutade enligt amerikansk tradition med en fylld kalkon a la Gordon Ramsay (blev förvisso en kyckling i vårt fall), potatismos, kokta morötter och en skysås. Efterrätten (som borde vara pumpapaj) sket vi i och smygstartade julen med glögg, pepparkakor och juleskum istället! Bergis hade med sig hembakta bullar också, lyx!


Den fyllda kycklingen i ugnen.


En väldigt mörk vardagsrumsbild.

Tadaa!

Supermys kväll med god mat som avslutades med en omgång Bonanza (bönspel) OCH JAG VANN!!! Hehehe...

Hejdå vänner.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback