2012, resumé

OBS!!! DETTA INLÄGG SKULLE PUBLICERATS IGÅR MEN JAG VAR BAKFULL OCH LAT. OBS!!!!
 
Till slut fick jag tid och ork att göra en liten resumé av det gångna året. Hade varit fint att gjort det INNAN det hann bli 2013 men saker blir ju inte alltid som man tänker sig, vilket även passar bra in på 2012. Jag inledde året med att jobba på Transcom. Det var kallt, det var vinter och det var arga kunder i telefon varje dag på jobbet. För exakt 1 år sedan idag, den 1a januari 2012 satt jag och hade ångest. Ångest över att jag skulle jobba på Transcom hela våren och hela sommaren - ända tills det var dags att flyga ut ur boet och flytta hemifrån. 
 
Ganska snart insåg jag att mitt sabbatsår inte skulle vara så. Jag jobbade ihop en del pengar och drog till USA den 10e mars förra våren. 6 veckor, bara jag och mina gosedjurssköldpaddor som sällskap. Plugga engelska, bo i värdfamilj och upptäcka Kalifornien! Underbart. Låter bilderna berätta resten av året: GOTT NYTT ÅR amigos!!!
 
FEBRUARI
Festade i Göteborg med syrran när hon fyllde 22 bast
Festade i Örebro med mina Pow-pow-pow brudar!
Nattgrillade vid Näset i 16 minusgrader med Madde, Johan och Gustav. Slog på stort och grillade biff, potatiskroketter med grönpepparsås på Gustavs portala grill som sedan nyttjades frekvent under årets gång. 

MARS & APRIL
 
Drog till Amerika i 6 veckor! SPÄNNANDE och fantastisk upplevelse
Pluggade engelska på SBCC med världens mest inspirerande kvinna: Roxana Bonderson. Hon fick mig att komma på vad jag vill bli när jag blir stor. BRA VA?????
Träffadde Marci och dök ner från himlens med världens skönaste människor!
Såg Florence + the Machine på Santa Barbara City Bowl <3
Så vackert. Men sorgligt att de är instängda.... Sea World, San Diego. 
Alcatraz. HÄFTIGT
Hittade Gustavs favoriter i Hollywood ;)
Väl tillbaka på svensk mark partajade jag på 48h med nära och kära, trevligt!
 
MAJ
 
Grillade i Koviken med David, G och Lotta
Grillade återigen i en festilgare form på Husarvägen med glada människor

Trevligt trevligt! Får göras om, men på Björkrisvägen 14C i vår!!! :D
 
JUNI & JULI
 
Festivalade på P&L i Borlänge! Mumford&Sons <3
Vi var i Sundsvall och fiskade, tog det lugnt och spelade badminton
Firade Sillen som fyllde 20 år. Vad stora vi har blivit! 
Hajkade med G, Davis och Mickis en fin sommardag. NAJS
Vi guidade runt vår vän Chicki i omgivningarna!
Onsdagsklubbade med Sillen efter en solig dag på stranden, FINT

AUGUSTI
 
Flyttade hemifrån och bytte bostadsort till Norrköping!
Fick finbesök och festade som aldrig förr, hehe. 
Min lägenhet invigdes med rajraj

SEPTEMBER
 
September månad fortsatte i samma spår. Trevligt. 
Lyckades plocka sjuuuukt mycket lingon en söndag i september med mor, far och  Gustav vilket resulterade i lingonsylt som blev F-A-N-T-A-S-T-I-S-K.
Jan-E och Sven-E på Fridas och Elinors 20-årsmaskerad
Så fina utklädnader överallt! Notera hur G ställer ner våran prischampagne: pris för Bästa utklädda par! Haha :)
Fick Norrköpingbesök av den här puman och OJOJ säger jag bara. Vildaste. Intressant att det nästan bara är festbilder, men hallå?! Det är då kameran är med!!
Köttade Sthlm över dagen med G när han hade långhelg. Mys! Åt äntligen på TGI Fridays.... Mums.

OKTOBER
 
Firade en intensiv födelsedagshelg när Gustav och jag fyllde år. Först i Askersund  på lördagen med hans släkt och sedan hem till mig med min familj på söndagen. Och på måndagen fyllde vi 20 respektive 22 år!
 
Träffade ÄNTLIGEN en efterlängtad och saknad syster nere i Toulouse, Frankrike.
Toulouse var en jättefin stad, så jag kan förstå varför Helen valt att förlänga sitt utbyte med en termin till!
En av Irises (som mamma skulle ha sagt) katter i lägenheten Helen bor i var stor som ett hus, liknade en tiger och ställde sig i jaktposition när han såg mina nakna tår?!?!?! Mina tår kan troligen misstas för mamma Mus och hennes 4 musungar som ligger och diar. Läskigt. 
Avlutande bild på Toulouseresan, tagen på en frukt- och grönsaksmarknad. Är SÅÅÅ stolt över min systeryster som vågat åka iväg på ett utbyte och framförallt att hon lärt mig flytande f*cking franska som en chef!!! Like a BOSS. Mitt systerhjärta svämmar över av stolthet och slupmvist valda franska ord flyger genom lillhjärnan: "De temps en temps", "bonjour", "baguette". 

 
NOVEMBER
 
November var plugg, plugg, plugg med en ljusglimt när Madde dök upp och vi klättrade och badade och hade det supermys!

DECEMBER

Insåg att min Ornitolog-gen vaknat till liv när jag blev eld och lågor över en hackspett som satt och gav sig själv hjärnskakning i ett träd. Undrar om hackspettar kan få det? Deras hjärnor måste ju vara lite mindre än kraniet så att den kan bounca omkring där inne när de hackar efter maskar och insekter. Får ta fram Fågelboken och undersöka detta.
Gjorde klart hemtentan, lämnade in EX2 och hade en Luciafest med ett skönt gäng ifrån kursen. Sen blev det Pas de la Casa med familjen i en vecka. 
Stod och smygfes, hehehe. Vi tog en skidåkningspaus och åkte till Andorra la Vella en dag för lite shoppning och bad på Europas största Spaanläggning bland bergen. FINT
Badhuset/Spaanläggningen
AYYYE!!
 
Det får räcka. Har varit ett händelserikt år och återigen, jag vet att det låter klychigt, ett lärorikt år! Jag har framförallt lärt mig mycket om mig själv och utvecklats som människa MASSOR. Att åka till Kalifornien helt själv var en utmaning men också otroligt roligt och bra för mig själv att våga gå utanför min säkerthetszon. 
 
Att flytta hemifrån var också ett stort steg och den här terminen i Norrköping har gjort att jag vuxit som människa på mååååånga sätt. Framförallt "vuxenhetsmässigt" och ansvarsmässigt. Att bo själv kräver ju lite mer trots allt. Jag har blivit säkrare på mig själv och vad jag vill med mitt liv. 
 
2012 har fått mig att inse vad jag vill bli när jag blir stor och vad jag vill plugga! Jag har en fin pojkvän som jag ska flytta ihop med och jag har träffat nya fina vänner och bekantskaper. Vilket år hörrni!
 
Men som alltid, GLÖM INTE DETTA AMIGOS!!!!!!! Det blir vad man gör det till. Vill man så kan man. Mina nyårslöften (brukar inte ha seriösa sådana men i år så!) är faktiskt att fokusera mer på mig själv och mitt välmående. Framförallt när jag flyttade hemifrån och skulle kombinera plugg med extrajobb och att sköta om ett hushålle så hamnade träningen (något jag älskar) i andrahand.... Inte ok! Så 2013 ska bli mitt friskusår. Ska ta hand om min kropp och träna den i en kombination av bra sömn och god mat som man håller sig mätt på länge (hatar blodsockerfall). 
 
Ännu en klycha ifrån MallyBrall men vad vore livet utan dessa klychor?! Fånga dagen, ta dagen som den kommer, lev som du lär! OSV. 2013 ska blir spännande på många sätt men jag hoppas inte att min flytt kommer göra så att jag förlorar de vänner jag fått i Norrköping/Linköping! Säger det återigen: Ni är välkomna när ni vill! Spelkväll, rajraj eller pysselkväll - ni vet vart jag bor.... Hehe.
 
PUSS på er!! Kommer fler nyårsbilder senare. Men detta var hur jag avslutade 2012. Med ett Gott Nytt Hår istället för ett Gott Nytt År.... ;)
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback