Badskum

Ska försöka mig på ett lite längre inlägg idag. Har varit full rulle i helgen och med att packa upp saker, flytta, leta efter saker som man glömt var man lagt dem och återigen packa upp saker saker saker.... (Konsumtionsfri månad i mars -  är ni med mig??!!?!
 
Lycklig över att lägenheten har badkar har jag utnyttjat detta FREKVENT. Det är så avkopplande och skönt! Vårat badskum som luktar Granatäpple är redan halvtomt , ehehe. Och min hud slukar fuktkräm som en svamp av allt badade. Fint det!
 
I måndags började jag min kurs i Svenska Språket på universitetet och måste säga att det verkar riktigt intressant. Vår lärare är en nördigare Fredrik Lindström som har skrivit avhandlingar om dialekter och som verkar ha förstått vidden av att göra grammatik roligt. Björn Bihl heter han. Till exempel så berättade han att han hade haft Bond-tema på en tenta för ett tag sen för att göra det hela lite festligare! Haha. 
 
Idag hade jag inget på universitetet och har ägnat dagen åt badrumsstädning och gardinsömnad, mer eller mindre. Men nu har vi gardiner i sovrummet och extrarummet och bara stången som saknas i vardagsrummet. Tyget till köksgardinerna har inte dykt upp än men där hänger en tillfällig gardin och skapar lite mysstämning.
 
Jag har ringt och köpt begagnad kurslitteratur till den här kursen (90kr istället för 135 kr och 100kr ist för 275kr, lite billigare i alla fall haha!) men nackdelen är att den boken jag behöver snarast kunde tjejen jag köpte den av inte skicka förrän tidigast fredag. Får läsa ikapp de 5 första kapitlen! Men det funkar ändå, har ju anteckningar från föreläsningarna och det är bra att det får sjunka in och sen läsa det på nytt så sätter det sig bättre. Min teori :)
 
Idag fick Gustav och jag ett Pannkaksbehov så medan jag snabbt rörde ihop smeten och började steka sprang G till Konsum och köpte Keso till mig och grädde till sig själv att ha till pannkakorna. MUMS!!! Gjorde en matcrêpe av min första pannkaka (hade en liten matlåda med Flygande jakob i utan ris) som blev JÄTTEGOTT som crêpefyllning!! 
 
Bilder kommer i nästa inlägg från mobäjlen (har blivit lat). Kram på er amigos!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback