moving

Att flytta. Just nu ekar min lägenhet tomt eftersom mycket packades in i Gurris bil och kördes till Örebro i fredags. Desto mer som är på plats, desto skönare! Helgen bestod av massa fixande och en spelkväll med Gustavs vänner klämdes in på lördagskvällen, haha. Trevligt trevligt!
 
Mina urblekta hårtoppar. Gjorde en ofrivillig bussroadtrip i Örebro imorse när jag skulle in till Resecentrum, haha. Snodde Gustavs mössa också för det var så kallt ute imorse att jag behövde dubbla!?! Sverige alltså..
Fick hjälp av världens snällaste Andreas att montera isär min soffa inför att den skulle säljas! Jag bara skrattade och fotade :)
Tadaaa!
Bild från spelkvällen och nya lyan som det ser ut just nu! Min fantastiska lampskärm är på plats!!!!! Nya soffan passar SÅÅÅ bra. Matbordet med. Jag gillar!

 
Fler bilder från Örebrolägenheten har jag inte men det kommer fler nästa helg. Allt är väldigt kaos just nu med massa saker som ska fixas. Adressändring, flyttstädning, skolarbeten som avslutas imorgon med ett semiarie 17-20 och på onsdag med opposition 9-15. Gaah! Sen har jag jobb på torsdag och fredag och sedan - BAM BAM BAM - bye bye Norrpan!!
 
Mitt Norrköpingsäventyr har gått fort men ändå sakta. Svårt att förklara. Ska bli spännande att livet går vidare mot nya äventyr och att jag ska bli sambo med Gustav! Wow vad vuxet det låter. Men kul att kunna umgås oftare och inte bo själv. Det känns som att det räckte med en termins ensamboende för mig - jag är nog en sällskapsmänniska innerst inne. Även fast jag uppskattar ensamtid MASSOR. En bra balans där emellan är viktigt!
 
Och det skönaste: att slippa trängas i en 120/105-säng!!!!! Vi har en kingsize 180 säng nu, woop woop! Och det största täcket jag någonsin sett. Mys. Har provbadat badkaret i Örebro också, ÅH VAD GLAD JAG ÄR ATT VI HAR ETT BADKAR!!!! Badskum, tända ljus, doftljus och total avkoppling. Fantastiskt välbehövligt. Och köket är premiärlagat också, delvis i lördags när vi hade spelkväll med Burritos/Tacos på menyn men igår slog G och jag på stort och gjorde potatiskroketter med timjankryddad fläskfilé med wookade grönsaker, Jensens Favoritsås och en god sallad. Hade bara ätit frukost och åt denna kvällsmiddag cirka klockan 19:30. Åt som en varg/dinosaurie = MATKOMA.
 
Hejsvej, vi hörs! (Just! Har skaffat Quizkampen: mallybrall)
 
//Mallan
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback