En lista i detta måndagsmörker

Vad är du bra på?
Jag är fruktansvärt bra på att äta och lever efter devisen "är magen glad är människan glad". Jag ritar fina älg-ko-rått-gris-elefant-kanin-bäver-lejon och jag kan imitatera Kåta Gun i Kvarteret Skatan like a boss - jaahhahaaaao (grov skånska)... Listan kan göras längre om vi går in på mina kvalitéer som loppisfyndarexpert, idéspruta eller min förmåga att lyssna på mina vänner och försöka komma med lösningar eller uppmuntrande tips när vi diskuterar livets gåtor och problem.

Vad tycker du är roligt?

Bland det roligaste jag vet är att skrämmas. Gömma mig på rätt ställe och sedan hoppa fram med ett bröl. Eller de gånger Gustav har fallit på eget bevåg vilket har resulterat i att jag 1) har fjärtat honom i munnen och att han 2) har ätit Myggmedelet Mygg-A. Hur detta gick till är två historier i sig men om något säger "nu pruttar jag" i varnande ton är väl kanske inte det första man gör att snabbt som satan sticka fram käften vid den laddade kanonen och gapa?

Längtar du efter

Sundsvall, ENGLAND, Gustav, soffan, smultron, vattenskidor, att bli kvitt min förkylning.

Just nu!

- musik: Har fått den här låten på hjärnan.

 

 Alternativt i kombination med denna, som finns i en längre version på Spotify. Fiiiskaaaaaaa gäddaaaaaaa

 

- tv-serie: New Girl! Har uppehåll nu men ÅH VAD BRA det är.

- kläder: Mina silvriga sammetstajts funkar alltid. Jeanstyg i alla dess former!

- mat:  Är rätt inne på husmanskost för tillfället. Och grillat.

Drömkille/tjej:
Allmänbildad, smart och med sinne för humor. Ska ha snygga skor (skorna säger ALLT), snälla ögon och kunna hantera min galenhet. Kanske viktigast av allt är att hen ska vara intresserad av min person och mina intressen. Ska kunna ha bra och "djupa" diskussioner med mig och alltid vara ärlig och ödmjuk. FÅ MIG ATT SKRATTA OCH BLI PÅ BRA HUMÖR!! Försöker vara sig själv till 100%. Samt ha en tränad kropp (starkt hjärta) som gillar utmaningar. TAdaaaaaAAAAaaaaA

Ett jobb du inte kan tänka dig:
Stalledräng. Kan inte med hästar och blir nervös av deras stora näsborrar. Eller möjligen Rodelförare, fy fan.

En sak du stör dig på hos andra

Människor som uttrycker åsiker, t.ex rasistiska sådana, för att de inte är tillräckligt medvetna och de vägrar bli medvetna. Människor som klumpigt och respektlöst kläcker ur sig saker utan MINSTA eftertanke på att någon kan bli sårad. Människor som anser sig stå för en åsikt medan de i själva verket inte vågar stå emot grupptrycket och ger vika för detta trots att det går emot hela deras personliga moral. Människor som inte försöker/ vågar vara sig själva.

En dålig sida hos dig själv
Att jag kan få jordens humörsvängningar och bli superarg på 1/2 sekund över banala vardagssaker. Stod och slet i en skärbräda igår som hade sugit fast i diskbänken (sådant kan hända i vårt kök) tills jag fick ett anfall och vrålade ut min frustration över hela Brickebacken.

Vad är du rädd för?

Amputerade kroppsdelar. LIVRÄDD.

Din plan för helgen?

Snorkla, bada och chilla i stugan i Sundsvall. Fiska aborre, fiska gädda. Åka över till Borga Sand. Grilla. Äta. <3

Vilket humör är du på nu?

Trött, tröttare, Malin. Ska hem och sova på soffan så jag blir männisch igen. Är även liten småledsen över ett hål jag upptäckte i min sprillans nya tröja...

Vem sov du senast bredvid?

Ingen mindre än El Gustavo del Danielsson, si si

Senaste programmet jag såg på TV

En dokumentär om blåvalar. Har även sett en om hajar nyligen. "Fiskar är vänner, inte mat!" #Bruce, Finding Nemo

 

Kanske slänger in lite bilder senare för att muntra upp stämningen i detta grå inlägg. Nu knallar jag snart hem för dagen. HAJ HAJ

 

//Mally


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback