Kära ni

Ett blogginlägg ska ni allt få, kära läsare. Denna molniga dag i juli, då man ser hur sommaren börjar vekna och hösten börjar göra sig påmind. Augusti står otåligt i farstun och knackar på dörren. Knack, knack.

Grönskan dalar ner till marken och blir gul, torkad och förgången. Men måste sommaren öppna dörren riktigt, riktigt än? Kan vi inte få glädjas åt denna fina, varma sommar som är så sällsynt i Sverige liiite, liiiite till?! Tack på förhand.

Nej, nu låter jag kanske negativ och deprimerad. Det är jag ej. Låt oss icke glömma att den bästa månaden på året, oktober, är på ingång!! B-day!!!! och förstås levande ljus, mysiga filmkvällar under en filt med en kopp te och en höstig löprunda bland alla vackra färger i naturen. Och sjukt mycket plugg på det, antagligen. Gött.

Apropå hösten så har Projekt: Plugghörna nu endast en detalj kvar. En knopp ifrån Indiska! Hade tre knoppar som jag köpte till lägenheten i Norrpan men de har jag inte fått användning av här i Brickebronx. Nu så! Ska dock investera i en fjärde knopp så att alla fyra lådor får vara med och leka. Mångfald är a och o.

Så hur gick sekretärprojektet?! Låt mig berätta.


Hittade den här fina teaksekretären på Myrorna för 200 riksdaler.


(Suddig bild). Provsatte mig för att kolla om det skulle bli något mellan mig och sekretären. Hade vi en framtid ihop? Det klickade!

Målade den svart på utsidan, med planer om en ljusblå insida som skulle pigga upp vilken tråkig pluggdag som helst! Så blev det inte.


Behåller insidan som den är. Finns en liten skavank inuti men den ska jag dölja med ett skrivbordsunderlägg senare. Voilá!

De små lådorna är inte på plats, som ni ser. Jag ska visa er senare när hela rummet är klart och sekretären inredd och redo att brukas! Vi har lite planer för vårat gästrum/gym/plugg/ekonomipappersrum. Att kunna gömma undan de saker som inte används vore fint. Till exempel om vi har gäster i rummet ska man kunna stänga igen sekretären och slippa se alla pluggpinaler. Få bort alla kettlebells och vikter ifrån golvet och upp med pärmar/bankpapper på hyllplan. Just nu är det rörigt och ofunktionellt...

Nåväl. Mer om det vid ett annat tillfälle! Idag ska jag in på stan och möta upp Helen för några inköp som krävs inför vår Campingroadtrip på lördag. Ska bli så kul!
Nu, fortsätta jobba. Yaaay

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback