Skrivbord

Eftersom jag, halleluja, blev antagen till min kemiutbildning i höst så har jag bestämt mig för att investera i ett skrivbord. Hittills har jag suttit på alla möjliga platser och pluggat och spridit ut mina pluggsaker i hela lägenheten eftersom de inte har något bra hem. Skrivbord = bra idé!
 
Nu råkar jag vara mindre villig att lägga ut flera tusenlappar på något så ruttet som ett tråkigt skrivbord och har beslutat att go thrift shoppin'!! Leta på loppis alltså, för er som inte förstod min internationella ton. Frågor som gnager och skaver är följande:
 
1. Ska man endast ha en simpel bordskiva med ben (som kommer att bli TOTALT belamrad med papper/böcker/pennor/datorer osv)? [Billigt]
 
2. Är det bättre med ett skrivbord som har lite lådor, hyllor och förvaring? [Dyrare]
 
3. Ska man satsa på en skänk eller sekretär istället som man kan stänga och slippa se alla pluggsaker när vi har gäster som sover över (då min plugghörna kommer att vara i vårt extrarum)? [Fiffigast]
 
4. Eller ska man köpa ett lååååååååångt skrivbord så att El G också kan få plats den dagen han vill pluggiplugga? [Smart]
 
Antingen kan man då leta på Blocket, med mera, efter alternativ nummer 2 och ta bort aspekten dyrt eller så kan man leta på loppis/Blocket efter alternativ nummer 3 och få en charmig plugghörna. Bara att hitta en åt Gurkan när han börjar plugge - man kan ju alltid måla dem i samma färg om de ser lite annorlunda ut... SMART MALLY
 
Mysigt.
Förvaring.
Sekretär.
Coooooolt
Känns mest lockande va?
 
Och det går att stänga dem vilket är SJUKT bra!
 
Får ta tag i detta nu så att min plugghörna är fixad tills 19e augusti. Och så att min rygg är fixad tills augusti.... Blä. Vill inte gå runt som en 80-åring längre! MEN: stort + är att jag hämtade sängen igår och har fått den på plats i Örebro. Vill provsova den på en gång!!! Det tråkiga med min rygg är att jag inte vet om jag kommer att kunna åka till Göteborg i helgen och gå på Alexandras inflyttningsfest :(:(:(:( Beslutar det senare i veckan när jag vet dagsformen på rygg OCH min ekonomi. Har egentligen icke råd med det vore så kul! Vi får se.
 
Simma lugnt.
 
//Mally

Kommentarer
Alexandra säger:

Sjukt snygga plugghörne-bilder det där! Gillade den turkosa skarpt :D
Men du, vad har hänt med din rygg ? :O Hoppas att du kommer, hade varit superroligt! Alldeles för länge sen sist! Ha det fint i alla fall! Puss

2013-07-24 | 21:42:26
Mallan säger:

Den turkosa är superhäftig!! Jag tror att det är en kombination av att jag har haft HELT fel säng i ett halvår snart och att jag började träna lite för entusiastiskt utan att riktigt tänka på hur ryggen mådde. Och nu sover jag 3-4 nätter i en säng innan jag byter och åker till örebro igen på helgen. Puh! Jaa, jag vill verkligen komma men ryggen plus brist på pengar kan göra det svårt tyvärr :( Tänkte känna efter hur dagsformen känns när det är dags! Puss <3

2013-07-25 | 07:33:24
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback