Midsommar del 1

Började Midsommarhelgen med att åka in till Örebro för ett besök hos en kiropraktor i torsdags. Hade blivit halvskeptiskt till hela idén med kiropraktorer som knäcker rätt kroppen men eftersom tiden var bokad så tog jag mig dit iallafall. Väl i väntrummet utanför behandlingssalen hörde jag mystiska klickande/knäckande ljud samt en kvinna som skrek. Högt. Svetten började lacka.

Sedan visade det sig vara jättebra! Klickandet var bara ett verktyg som kunde användas på dem som var oroliga över knäckljudet. Själva metoden lät inte värre än när man sätter sig på huk lite för fort och knäna knakar (det gör dem jämt för mig).

Doktor Hansen började med att ställa frågor för att sedan undersöka mig och mina problemområden. Om jag sedan ville hade han två grejer han ville göra med mina problemområden. Efter att han visat mig (på en modell av ryggraden) vad han kunde göra så tyckte jag att det var lika bra att få ordning på mitt Lower Cross Syndrome. Tydligen har jag ärvt pappas skolios till viss del i ryggen och belastar höger sida av ländryggen helt fel. Mina ryggproblem behöver inte alls bero på skoliosen men gör helt klart ryggen känsligare för sned belastning.

Ska i fortsättningen göra övningar (som Helena visade mig delvis) och eventuellt komma dit på återbesök. Det nästan viktigaste på en kortsiktig plan är för tillfället att SKAFFA NY SÄNG!! Enligt mig själv och även Dr. Hansen. Sängen i Örebro ger mig ryggsmärtor VARENDA EVIGA MORGON för att den är så djävulskt mjuk. Och den jag VILL ha har slutat tillverkas.... Fortsättning följer.

Midsommar då? I torsdags fyllde mannen, myten, legenden Erik år och det skulle firas. Gustav och jag hade gått en runda på stan efter mitt kiropraktorbesök och så fort vi kom hem satte vi oss ute på ballen och njöt av en kall cider/öl.

VARMT. Hade frysta wokgrönsaker på huvudet och skulderbladet/ländryggen enligt kiropraktorns ordination. Huvudet hittade jag på själv men att kyla ner de behandlade områdena hade en antiinflammatorisk effekt och rekommenderades efter knäckeliknäcket.

Vi hade fest på ballen. Haha

Grabbsen lekte med Holmen-pistolen.. Haha! Piraterna.

Igår, på Midsommarafton, åkte vi med Erik och Bella till Medevis midsommarfirande där Eriks familj brukar fira varje år. Åt en supergod Budapesttårta med jordgubbar istället för mandariner - URGOD!! Made by Eriks mamma.


Vi köpte Gränna-polkagrisar


Gustav och jag skulle stå lite fint framför stången. Gick sådär..


Vi strosade runt bland alla fina hus i Medevi Brunn, drack ur hälsokällan och åkte slutligen hem till ett stängt Örebro som gjorde att vi hamnade på Donken på Västhaga för sill och pot.... nej, inte direkt. En riktigt svensk Chicken El Nacho käkade jag och vi alla mådde lite bättre efter varsin hamburgare och var lite mindre bakfulla, haha.

Åh just! En sista bild ifrån Medevi: häftigt hus.


Idag står sol, bad och grill på schemat och otraditionell som jag är tänkte jag knåpa ihop en Midsommarkrans idag istället. Det är ju trots allt Midsommardagen! Hoppas på fint väder idag och god grillmat hos Bergis i hans lilla stuga ikväll.

Ha det braaaaaaoo

//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback