PT

Igår hade jag alltså rörlighetsträning med min alldeles egna PT Helena. Så himla duktig och kunnig är hon!! Hon kom fram till att min onda ländrygg och stela baksida lår kan bero på att jag lider av Lower Cross Syndrome.
 
Jättestela ländryggsmuskler och stel i "höftböjarn". Svag i nedre magpartiet samt rumpan.
 
Ett sätt att behandla detta (efter att jag googlat på det) är genom vissa övningar man gör hemma men också genom massage och kiropraktik. Man kan även lida av Upper Cross Syndrome, vilket inte skulle vara orimligt då mina axlar sitter olika högt upp och är väldigt stela. Med betoning på väldigt..
 
Ska ta tag i detta och försöka bli kvitt mina ryggproblem! Måste införskaffa ny säng (fastare), med hjälp av övningar träna ryggen i rätt läge och gå till en kiropraktor som kan neutralisera musklerna som sitter så hårt fastspända.
 
Behöver nog detta mer än jag tror. Min "naturliga svank" är inte speciellt skonsam för ryggen/axlar/medmera.
 
Önska mig lycka till! Det kan nog ta ett halvår eller så att bli av med detta men jag vill inte riskera att få kronisk ryggsmärta bara för att jag står och går fel. NEIN! Blott 20 år gammal och redan lidandes av Lower Cross Syndrome. Hujedamej.
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback