bra dag, bra vecka

Känner på mig att det kommer att bli en bra vecka. Fick reda på att jag fick extrajobbet jag sökte och ska dit imorgon och skriva på alla papper! Wohooo!! Inskolning på torsdag och fredag, ska bli spännande.

Det börjar dra ihop sig nu, Egypten kommer närmare och närmare... Idag köpte G resväska och jag en mobilväska för Samme. På fredag växlar vi peningan och på söndag tar vi vårt pick och pack och åker mot Gardermoen, Norge! Roligt att se Norge mitt i allt också, hehe. Sen flyger vi mot varmare breddgrader.

Hade en mysig söndagsfika i vanlig ordning igår, hemma hos mig denna gången. Blev en Mango/Trädgårdsbärs-paj med kokos och vaniljsås. Mumma!

Söndagsångesten försvinner när man har en trevlig fika att se fram emot :)



Mysimys!


Nam nam nam. Bra recept! Ica.se


Bild från Mexico Night. Maten, ack så god!

Erik stekte bacon "som en riktig man", i bar överkropp... Ja, vad ska man säga?


Mat och dryck till stämningsfull mexikansk musik!


Sanna hade gått All In för utklädnaden. Fint!


Salsor och röror


Gustavs chilimarinerade räkor, som doppades i Avokadoröra


Haha! Köpte en Mexicoskjorta på Myrorna åt G för 65kr i lördags för att få rätt känsla på vår Mexico night. 12 st lösmustascher hittade vi på Teknikmagasinet och se så fint det blev! Skjortan alltså.... Jag dör!


Mikkola körde en egen variant


Mustaschen kliade och gjorde min läpp svettig, men det var det värt. MEXICO!


Avslutningsvis, en trött men glad Mallybrall efter fina jobbbesked.

Måste bara tillägga en sista sak. Höll på att komma för sent till föreläsningen idag eftersom jag gick och knäckte iskanter som smältvatten runnit under så att de knäcks när man kliver på dem. Det är så roligt!!! När kanten är lagomt tjock och perfekt högt upp från marken så att det knakar till rejält när man går på den, då är jag lycklig.

Nåväl, hoppas på mer sånt i veckan om det smälter i den här takten! Ha det fint, simma lugnt i smältvattnet.

//Mallan

Kommentarer
Johanna säger:

Hahaha jag gick också och krasade iskanter idag! :D

2013-03-05 | 00:38:24
Bloggadress: http://johannizchan.blogg.se
Mallan säger:

Haha åh vad bra! Jag är inte ensam (har mest sett lyckliga dagisbarn utöva denna hobby) :D

2013-03-07 | 20:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback