DET vs. DER

OKEJ - mobilbloggandet har en baksida!!!!! Skriver hela j**vla tiden "der" istället för "det" (har så stor mobil att mina fingrar aldrig tycks nå så långt bort som till t-knappen). Extremt irriterande!!!

Nu när jag dessutom läser svenska och rättar bokstavligen ALLT (inne i huvudet är det verkligen allt) jag numera läser/ser/hör osv så är det ju en dödssynd att jag själv inte ens läser igenom mina texter innan jag ivrigt, om än ack så slarvigt, publicerar dem.

Att jag av och till skriver "der" beror alltså inte på bristande engelskakunskaper och ett tafatt försök från min sida att vara artig genom att skriva "dear". Inte heller tillber jag den store rådjurskonungen, som mycket väl skulle kunna kallas "deer".

HOPPAS NI HAR ÖVERSEENDE, FÖR DET HAR INTE JAG.

Srkiv rtät frö fna! Hehe.

//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback