Tjabba tjena hallå

Lördagskvällen blev en trevlig tillställning med i goda vänners lag. Vi trängde oss i kön till Frimis fram till Bella där hon stod, vilket gjorde att vi hann in innan kl 23 (gratis är gott) och fixade in Bella gratis också (vi hade skrivit upp henne med). Tadaa!



Grill bakom teknikhuset, asnajs.


Försökte smygfota resterande picknickande studenter som höll till på diverse filtar på gräset men det gick sådär. Min axel gigantikus stod i vägen...

Stulen bild ifrån Vicky! Haha Olbas och läppstift, fina grejer dä



Woop woop, partybrudarna. Tog det rätt lugnt med alkåhålen men dans - det blev det!!!

Ännu ett stöldgods ifrån Thornet, haha. Posarna!


Igår hade jag, Hester, Vicky och Sanna en supermysig Smoothiekväll! Riktigt bra idé ska jag tala om. Alla gjorde varsin smoothie som vi sedan tömde upp i fyra glas så att alla fick smaka på varandras smoothie.

Min var en äpple/rabarber/hallon/blåbär-smoothie toppad med flytande honung, mynta och kanel. En riktigt vitaminbomb! Utan yoghurt, passar även den laktoskänslige magen. Sannas var en ananas/banan/ingefära/soyamjölk-smoothie toppad med ananas, lingon och mynta! Esters var en ananas/kokos/lime/vaniljyoghurt-smoothie toppad med kokos. Vickys smoothie bestod av hallon/grädde/vaniljyoghurt/polkagrisar och var dekorerad med hallon och krossade polkagrisar på toppen. Vilket startfält va?!

Sannas smoothie var finast på toppen men smakmässigt var vi alla överrens om att Vickys mumsiga smoothie och min vitaminbomb var godast! Ananasen i Hesters blev väldigt besk och i kombination med lime lite väl surt. Men kul att prova! Sannas var en riktigt förkylningskur med all ingefära i och kanske med ett överskott av banan. Är mer en bärsmoothiefan tror jag, ananas blir himla "fibrigt".


Sanna och Vicky var laddade på smoothies! Trots att polisbilar/bussar körde omkring på cykelbanorna runt vår lägenhet och cirkulerade i kvarteret så genomförde vi vår Smoothiekväll med bravur! 4 bilar brann på Björkrisvägen igår kväll... Fast på andra sidan än den vi bor på, tack och lov! Men ändå - vad händer?!?! Usch.



Och en update om G: han ska få 4500kr i skadestånd för misshandel och ersättning för nya glasögon samt för tandläkarbesök. Stackars stackars STACKARS Gustav, mitt lilla gullefjun!

Snyft :(

//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback