Valborg

Hade en finfin valborgsmässoafton med grill, brasa och hela kittet!



Vicky och grillen!


Suddig bild på ogrillad halloumi.


Blev massa gott till magen


Sanna grillade strömming, såg jättegott ut


Körv


Chrille följde med också, kul!


Efterrätten: stekt ananas med sockerkakssmulor och turkisk yoghurt


Trevligt trevligt


Åkte ner till slottet och kollade på brasan i vallgraven.


Supermys. Örebro studentsångare sjöng in våren


Det hela avslutades med ett STORT fyrkeri. Jag var nog hund i mitt tidigare liv för fyrverkerier gillar hon inte, Mally.


Maffigt! Dock blev en kvinna i publiken som satt cirka 3 meter snett framför oss träffad av en röd rökgrej ifrån en raket som gick snett?!?!?! HEMSKT. Hon skrattade typ åt det hela men var antagligen i djup chock.... Hm.


Idag spelade jag, Gustav, Erik och Bella äventyrsgolf på Gustavsvik. Coola banor!

Sedan köpte vi med oss mat ifrån Gröna Grodan och hade picknick i stadsparken, så mys! Åt en asgod sallad.

Lyckades klämma en glass också, den satt fint kan jag lova. Regnbågsglass.


Håller tummen och tån för att vädrer ska bli så här nu. Vill grilla, bada, snorkla och ha värme!!!!!!

Oj vad jag skriver om mat men måste nämna den goda laxen jag åt med Gurris förut. Provade broccolirecepten, m&p!! Fast med linfrö istället för sesamfrö.

HA DET BRA SYSTRAR OCH BRÖDER

//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback