Längtan

Längtar till min födelsedag. Längtar till vårt födelsedagskalas. Längtar tills tentan är över.... Pluggade återigen till tentan idag och det pendlar mellan "ahaa, nu fattar jag!" till "va, vänta nu, hur blev det så?" till "jamen nu hajjar jag" till "ojojojoj". Positivt. 
 
Angående kalaset (roligare att tänka på det än tentan imorgon) så är planen att vi ska bjuda på pannkakstårta. Eftersom det blir en hel del folk så ska vi göra 4-5 tårtor så att det räcker till alla (god bakisfrukost dagen efter annars) och jag fick så mycket inspiration! Pettson och Findus i all ära men jag tänkte expa lite mer.
 
Hallon och kiwi med vaniljgrädde!
Vill göra en med banan och choklad och detta var ett bra alternativ
Blåbärsfyllning och citronkräm i en till synes fantastisk kombination.
 

Skulle vilja ha en med krusbärssylt eller drottningssylt också. Kanske ska prova att göra små plättårtor först och se vilka som blev godast.. :) Just! På fredag har vi bokat bord på Javas frukostbuffé med klassen för att fira att tentan är över. Ska bli gott!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback