Vardag igen

Tisdag. Igår var en fruktansvärt lång dag, från 8:15 till 18:10 närmare bestämt. Det fina i kråksången är att 2 labbrapportsjävlar blev klara, haha. Har egentligen inte så mycket emot labbrapporter men det var just laboration 4 som tod tid, tålamod och hjärnkapacitet ifrån en. Usch.

Idag hade Mally inga föreläsningar, hallelujah!!! Dagen spenderades med en välförtjänt sovmorgon, förmiddagsplugg, lunch på Kraka med Sanna, Ester och Core och sedan mer plugg. Smart som jag är passade jag på att åka med G hem ifrån universitetet och vi drog vidare till Marieberg efter ett kort stopp hemma. Jag ska ju på Finsittning på fredag, vilket tydligen inte är så uppenbart vad det är för alla, insåg jag idag. Sittning är en studentaktivitet där man samlas och äter, sjunger utvalda studentsånger, dricker massa alkohol, tittar på/utför spex, man har bordsregler att följa och även en toastmaster som leder det hela. Finsittning är alltså en sittning med dresscode "kavaj" samt en finare trerätters middag, bordsplacering osv. Ska bli kul! Så en cocktailklänning var jag med andra ord tvungen att hitta på Marieberg idag... Mer om det senare!

Just! Klippte mig i helgen. Superskönt! Tog bort 8 gamla slitna centimeter ifrån kråkboet mitt och trivs riktigt bra i min nya frisyr nu. Höstförändring.



Vink vink!


Åkte buss till universitetet idag. Behövde en återhämtningsdag på ALLA plan, haha.

En sån där fantastiskt skarp spegelbild på min klänning som jag efter djävulskt många om och men hittade. Ekologisk bomull, fina höstlöv på den och jätteskön. Med andra ord en klänning som jag kommer att ha nytta av fler gånger i livet än världens galablåsa som passar (möjligen) på finsittning och bröllop typ. Har 3 andra alternativ i garderoben som också kan funka, jag får se vad jag slutligen bestämmer mig för på fredag! Om inte annat ska jag ha denna på mitt och Gustavs kalas den 12:e oktober. Kanon.

Ha det bra, människor och kvinniskor där ute!

//Mally

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback