DETOXAR

Sisådär ja, detoxar igen! Denna gången är upplägget tuffare och intensivare. 4 dagars "vattenfasta" står på schemat och idag är Dag 1. Woho (försöker peppa mig själv)! Under dessa 4 dagar dricker jag enbart vatten, goda teer och äter en portion misosoppa om dagen. Jag är helt medveten om att detta inte kommer att vara 4 superroliga dagar då man kan uppleva huvudvärk, smärta i leder, yrsel mm. Och kanske framförallt konstant hunger. Dessutom sänks kroppstemperaturen rätt rejält när man inte äter mat så kall blir man också. Någon som blir sugen på att prova?! Haha, fan vad bra jag säljer in detta. 
 
Nåväl hombres! Syftet med detta galna påhitt är att kroppen ska renas från gifter genom att man låter matspjälkningssystemet vila och ger kroppen en chans att reparera och hela sig själv. Gillar sånt. Och tror att jag behöver det. Efter dessa 4 dagar ska jag trappa upp till att äta smoothies och soppa i en vecka vilket ska vara snällt och utrensande för kroppen det också. 
 
Imorgon står firande av Gs lillasyster Anna på schemat, vilket jag kanske har tajmat in dåligt (fick dock reda på det av Gurra EFTER att jag planerat in min detox). Känns så dumt att inte äta när man blir bjuden på mat men vore helt bortkastat om jag gav upp nu. Så det får bli en misosoppa för min del så hoppas jag att alla respekterar mina skumma idéer, haha. G var till och med inne på en sympati-fasta med mig men vid närmare eftertanka så ångrade han sig.. Tycker att kroppens fysiologi är sjukt intressant och har läst på en del om den här sortens detoxkur. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar!
 
Lyxade till det med en citronskiva och ett färglatt sugrör. Säger bara H to the 2 to the O!!!!! Woop woop
 
Ha de gött amigos.
 
//Malls

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback