Italy!

Fontana di Trevi, coool.
Mys.
Italiensk pizza. Kan säga att vi var EXTREMT hungriga här...
Petar på Colosseum (som för övrigt var täckt av byggställningar från den här vinkeln).
Jag vet, vi är snygga.
Colosseum!
Ravioli fylld med ricottaost och spenat i en tomat- och basiliskasås. FANTASTISKT!
Frulle utanför husvagnen!
På Piazza Navona. Älskar fågeln på huvudet, haha.
Pasta!
Castelo del Angelo. Gammalt fort från ~150 e.Kr. som den dåvarande påven lät bygga. 
Paninilunch i fint grönområde i centrala Rom. 
Körde lite coola ninja-moves framför Vatikanen. 
Våra Yaszy-fejder var ganska intensiva. 
Hehehhe....
... det var dock G som började med detta på flygplatsen i väntan på transfern. I rättvisans namn får ni se den här bilden också och även upphovsmakaren till påhittet. Jag var inte lika medveten om bilden som arrangerades, haha.
Mysig italiensk gränd.
Hahahha, sjukaste!!! En extremt hungrig Malin, Gustav med kameran i högsta hugg och som ALDRIG tar den där jäkla bilden jag bett om (sorligt men sant, annars skulle det bli ett album med bilder på Gustav i Rom). Han dirigerar mig till höger, vänster, ett steg bakåt, ett liiiitet steg framåt osv tills mitt leende förbytts i en trumpen, sur min... Slutligen blev DENNA bild resultatet och med ett glatt leende förklarade Gustav för mig att jag just blivit portätterad som Jesus. Där ser man.
Selfie i Italien.
Utanför Pantheon. 
Second hand-butik som jag hade kollat upp innan resan som vi lyckades hitta! Fanns mycket kul att titta på där inne. Om man lyckades ta sig in vill säga... Haha. 
LASAGNE!
Sista kvällen beställde Gustav in 1 liter öl, nöjds som få. Jag drack gott vin och lyxade till det med efterrätt i form av Tiramishu!! Sjukt gott. Hade ätit glass x 2 och en crêpe tidigare på dan så min snask-kvot blev fylld den dan kan man säga, hehe. 
 
Skönt väder, skönt att sova ut, skönt att läsa bra semesterböcker och skönt att släppa allt plugg sånär som när ett mail om ett G på tentan i Analytisk Kemi ramlade in. SJUKT NÖJD! Dock lite odiskuterad tenta i klassen, INGEN fick VG och en fråga fick Victor som skrivit den gå runt bland alla och visa kompletterande information som saknades i uppgiften under skrivningen.... Inte helt okej, då alla inte fick se den informationen eftersom V kom under andra skriviningstimmen. Lite kaos. Själv är jag helnöjd med resultatet och framförallt lättad. Nu är det juridik för fulla muggar som gäller! 
 
//Mallybrall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback