Hemma i ett grått, regnigt jävla land

Nu vill jag bara påpeka 2 saker. För det första ogillar jag att "Sverige kokade av värme" när jag INTE var här och nu REGNAR det konstant. Visst, jag stod imorse som värsta superoptimisten och ba "neeejmen alltså ÄVEN om jag klagar och blir förbannad på regnet, slutar det regna då? Nej. Så därför ska jag se det positiva i det hela, som till exempel att nu kommer svamparna växa och gro som satan. Och det är ju bra. Svamp är gott."
 
Den inställningen försvann ungefär i samma takt som de torra partierna på mina byxor under cykelturen ner till jobbet. Alldeles för snabbt. Det andra jag vill påpeka är att det är en märklig känsla när ens pojkvän varit förstoppad i snart 2 veckor och skickar ett sms om att han har fått bajsa och jag blir ÖVERLYCKLIG?! Trodde inte att tanken på hans avföring någonsin skulle frammana den känslan men sedär vad fel man kan ha! Med tanke på allt magknip och alla de olika metoder han har provat för att få igång magen igen förtjänar han lite glädje och värme när väl tarmen vaknat ur sin dvala.
 
Annars då? Jag har tagit reda på att min kurslitteratur för hösten är sjukt svår att få tag i begagnad så dessa böcker ska jag beställa på nätet och punga ut ca 2200 kr för. Är extremt taggad för terminen, introduktionen och att jag ska läsa Biologi!! Älskar biologi, det är så himla intressant! Dessutom har jag, håll tummarna, sökt extrajobb i höst och hoppas att jag har en chans att få det. Tror att det skulle fungera att kombinera med mitt schema och det vore verkligen perfekt att få komma ut i arbetslivet och tjäna lite pengar.
 
Nåväl vänner! Back to bizniz.
 
Simma lugnt i regnet!
 
//Mallan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback