Alla ♡ Dag

Egentligen totalt värdelöst, det här amerikanska jippot kallat Alla Hjärtans Dag. Fick visserligen höra att det härstammade från de gamla romarna och att det inte alls är ett amerikanskt påhitt men jag tycker att det är roligare att skylla på de som gjort dagen till en enda stor konsumtionsfest, vilket enligt mig INTE ÄR OK!

En ask choklad eller en jäkla nallebjörn är det SISTA jag skulle vilja ha vilken dag som helst på året och absolut inte den 14:e februari. Extremt opersonligt och uppmuntrande av detta hetsiga köp-samhälle. Nåväl. Tajmingen med Gustavs shiftjobb och att den 14:e februari inföll en fredag i år gjorde att vi ska ut och äta ikväll vilket jag tycker är en mycket bättre grej. Mat är socialt och mysigt (och gott) och handlar inte om materiella ting som vi köper på oss så oändligt mycket av..

Min konsumtionsfria månad har gått jättebra hittills men igår köpte jag present till Helen (vilket är helt okej, haha) OCH jag var tvungen att köpa en ny ögonbrynsgel då detta är något jag känner mig naken utan. No ögonbryn, no happy Malin...

DESSVÄRRE fanns inte den UNDERBARA ögonbrynsgelen jag köpte i Stockholm på Åhléns i Örebro utan jag fick köpa en (visserligen något billigare) annan kvalisort som inte alls hade samma skarpa borste som jag älskar. Snyft! Så nu går jag här med mina oskarpa och relativt naturliga bryn och känner mig tom.

Skämt åsido, det ooooordnar sig! Men jag saknar mina bryn.

Gammelbrynet: chockskarpa, mörka - precis som jag vill ha dom!

Svårmanövrerad borste som gav bryn a la naturell. Ogillar men kanske vänjer mig. Notera helst inte att de inte ens ser likadana ut.... Var första gången jag använde den nya, okej?!??!

Ha det bra nu fölk. Och just: sprang runt på Campusmässan igår och raggade sommarjobb. Håll tummen!

//Mallsan

Kommentarer
Lovisa säger:

Så fin!
Du får komma ner till Malmö och röja!

2014-02-14 | 15:56:07
Bloggadress: http://melovisaaa.blogg.se
Mallan säger:

Vad söt du är! Definitivt MALMÖ - så taggad. VI får göra upp en plan :)

2014-02-16 | 18:45:09
Bloggadress: http://mycketmeramest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback