Viva Italien!

Häromdagen råkade visst jag och Gustav boka en resa på 6 dagar till Rom i april - UNDERBART!! Även om det inte passade ultimat i mitt schema just då så var biljettpriserna hälften så dyra jämfört med en vecka senare.. Och hörrni, allt ordnar sig - eller hur??

Ska bli så fantastiskt skönt att komma iväg på en budgetsemester och spankulera på Roms gator, gå på museer, äta italiensk pizza, sitta i Spanska Trappan och äta glass - ba RÅNJUTA liksom! Det fina är att vi kommer att bo på en camping 12 km utanför Rom, vilket betyder att vi kan hänga vid poolen och upptäcka närområdet även där de dagar vi inte orkar med den hektiska storstadspulsen i Rom. Campingen heter Happy Village och verkar perfekt för våra behov och standard. Bilder som jag snokat (googlat) fram på campingen:










Ska bli så spännande och kul, älskar att resa på det här sättet! Hittade billiga flybiljetter, letade på ett billigt men fint boende och ska inom kort boka transfer från och till flygplatsen in till centrala Rom. Därifrån ut till campingen går tåg- och metro regelbundet.

I och med att G åker till England i mars med sin pappa och jag ska resa med Helen i sommar (SÅ TAGGAD även för det) så passade det PERFEKT att även jag och Gurra fick resa ihop. Det är ju så mysigt, och Rom vill jag upptäcka med min lilla Gustavo! Hade tänkt matlagningskurs osv ett tag med det var relativt dyrt och det är kul att ha skäl att återvända till Italien senare i livet (och hinna öva upp tekniken på pastamaskinen först, haha)..

Ha en bra dag nu people,

//Mallanbrallan

Kommentarer
Madde säger:

Wooh chockbra beslut! Så rätt och värt varenda studentöre! Ni kommer ha sjukt kul och boendet såg mäktigt ut! :D

2014-02-06 | 23:48:37
Bloggadress: http://denmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback