Dag 19

Idag, den 20 januari 2014, är det EXAKT på dagen 1 års sedan jag flyttade till Örebro. Och exakt ett år sen Gurris och jag blev "sambos", ooooh..
 
Dagen: startade chockartat med att jag vaknade 08:18 av att Isabell plingade på dörren, ryckte upp mobilen och såg x antal missade samtal, sms och insåg efter någon sekund att det var måndag och att jag skulle vara vid TekNats sektionsrum 08:30.Om 12 minuter. Hade med andra ord försovit mig med cirka 1 och en halv timme! Haha... Har inte försovit mig sedan åttan så det var väl dags nu då. Slängde mig upp och lyckades dricka ett glas vatten, trycka in båda linserna i ögonen och packa med grejer som vi skulle ha på vår femkamp (med hjälp från Gustav, TACK) och hann packa ner träningskläder till Pole Fitnessen vi skulle åka direkt till på kvällen. HELT SJUKT. Gustav packade mirakulöst ihop mina plugggrejer och matlåda och jag fick med mig allt jag skulle ha PLUS att jag hann hets-raka mig under armarna inför träningspasset på kvällen! Inte illa pinkat. 
 
Så tack vare El Gustavo och en supersnabb Mallan var jag framme kvart i nio och kom alltså i god tid till Campusvandringen som började kl 9. BAM! Stolt tjej. Idag var en lång med rolig dag, trots den hetsiga starten. Femkampen blev lyckad, föreläsningen och starten på VT-14 och Kemi B känns lovande och Pole Fitness-passet var fyllt av roliga snurrar, piruetter och asjobbiga sit-ups hängandes på stången. Gillar Felicias kommentar när någon frågar vad det är vi tränar för något och hon svarar "strippstång" med ett stort leende. Är faktiskt en seriös träningsform som dessutom är råjobbig. Kul att prova, helt klart!
 
Imorgon ska det labbas igen, Spektrofotometri står på schemat från 9-15. Sedan ska det lekas i snön med de nya studenterna! Funny funny. På onsdag är det barrunda och på fredag är det -ist-fest. Isf-festen innebär att man ska klä ut sig till något som slutar på -ist. Mina idéer som jag kommer att fullfölja (någon) av är:
 
- Florist
- Tavellist
- 70-talist (eller 80-talist)
- Dyslektiker
 
Den sistnämnda tycker jag är superkul, hahaha! Kan med andra ord klä ut mig till vad fan som helst och om någon frågar vad jag är utklädd till kan jag svara "pilot" t.ex. varpå personen som undrade ser frågande ut och påpekar att pilot inte slutar på -ist. Det är då jag säger att jag har klätt ut mig till dyslektiker och sedan är saken biff! Ha!
 
Kommer nog bli 60/70/80-talist i slutänden, vill inte lägga ner några pengar på utklädnaden och tror att jag kan skrapa ihop något sådant hemifrån. Kemist vore för tråkigt. Eller "sist" (att dyka upp sist). En annan idé vi hade var "vårdnadstvist" och sedan klä ut oss tre stycken till mamma, pappa, barn eller mamma, mamma, barn  eller pappa, pappa, barn. Blev dock lite svårt. 
 
Trots händelserik och lång dag är jag happyhappy idag. Puss!
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback