Dag 5

Så himla kul att Felicia också detoxar!! Ville bara säga det. Även om hon är mycket seriösare än mig och undviker allt mjölkprotein, gluten, kött (äter helt veganskt) och dessutom fått med sig sin pappa på detta! Inte illa. Själv har jag en pojkvän som sitter och käkar Saigon (eller annat icke-detoxigt) mitt emot mig vid middagsbordet och som försöker fresta mig med en frasig, friterad vårrulle medan jag sitter där med min detoxsallad. MEN! Vänner, räds icke. Jag säger nej tack och hugger glatt in på min sallad, eftersom jag faktiskt inte ens lockad av sådan "fet/gräddig" mat just nu. Skönt. Bakispizzan den 1a januari fick bli min sista flôtiga (flötig = flottig, fet för er som inte förstår värmländska) måltid. Haha.
 
Så idag har jag detoxat som vanligt och fikapluggat på stan med Danielle, Isabelle och Felicia. En kopp grönt te var allt som fanns på menyn som passade enligt min kost och enligt min hunger (de hade sallader också men jag var inte hungrig). Apropå fika: vilka är med mig på en konsumtionsfri månad i februari (eventuellt mars också)?????
 
Jag ska ha en konsumtionsfri månad (Gurra är på) som går ut på att ingenting onödigt ska konsumeras. Onödigt definerar jag som "det som inte har med min överlevnad/hygien att göra"jag tänker med andra ord inte svälta eller gå runt och stinka för att min deo tagit slut. Däremot detta tänker jag avstå ifrån:
 
- Kläder: strikta bud på den fronten Mallan!
- Smink: ska eventuellt se till att ha en ny mascara redo i januari, hehe
- Restaurangmat och snabbmat: bättre att laga egen mat och oftast nyttigare
- Bio: att gå ut på krogen är okej men plus i kanten om man skriver upp sig på listor osv så att man får billigare inträde
- Onödigheter och onyttigheter såsom godis, chips, tidningar mm: är inget jag köper så ofta men nu är det nolltolerans
- Fika: OM MÖJLIGT, bjud hem personen/personerna på en kopp te hemma istället eller baka något gott ihop!
 
Detta är planen men något som jag klassar inom kategorin "överlevnad" är en smoothie/te/macka här och var på universitetet (helst kan man ju ta med sig te  eller liknande hemifrån i termos) men ibland brister planeringen och då är det tillåtet att köpa något i pausen på föreläsningarna. Vill ju gärna inte sumpa mina studier pga en konsumtionsfri månad liksom...
 
SÅ VAR GÅR GRÄNSEN? Kanske några av er undrar. Jo, en ny mössa fastän jag redan äger 4 stycken (true story) är inte okej men hade jag inte ägt någon mössa och vinterkylan kryper på är det klart som korvspad att jag ska köpa en mössa och inte frysa öronen av mig. Man ska ju må bra! Däremot det där fina nagellacket, den där filmen på bio, den goda hamburgertallriken bara för att det är smidigt och går fort = ICKE OKEJ. 
 
Däremot ska jag tillåta 3 undantag. Till exempel: det kommer ut en superdupermegarolig film på bio som jag har längtat efter jättelänge, Gurra och jag vill ha date night och äta restaurangmat, en sjukt snygg klänning dyker upp i butik, fikaabstinens... U name it. Kan egentligen vara lite vad som helst men om kläder ska köpas, vilket jag även försöker göra så mycket som möjligt i vanliga fall också: köp second hand! Blir såå mycket personligare och billigare och miljövänligare! 
 
Woop woop. Känns verkligen som att det här lovet gjort mig gott, har fått mer balans i livet och är SÅ TAGGAD på 2014!!!! Är inte heller så stressad inför tentan den 16e januari trots att jag inte pluggat någonting och glömt allting under lovet. Bra? Haha, egentligen borde jag ha PANIK och bo på universitetet nu men jag tror att det ska gå att sy ihop allt in i det sista ändå. Håll tummen. 
 
Nu ska G och jag kolla Sveriges Mästerkock (blev visst ingen bild på kokoskycklingen idag heller, fick bråtton iväg förut efter lunch). Kan bara avsluta med att säga såhär: JAG. VILL. ÅKA. UTOMLANDS. 
 
Dör lite efter längtan av sol, bad, värme, äventyr! Hittade en resa till Kap Verde där vi skulle bo på ett lugnt hotell nära stranden vid ett bageri med möjlighet till beach volley, vindsurfing och det finns havssköldpaddor där!!!!! Skulle typ missa 4 föreläsningar om vi åkte i början på april (men allt som inte är kemi känns just nu okej att missa och vi är lediga veckan efter att vi kommer hem vilket skulle ge mig tid att komma ifatt allt).... 6300 kr per person med all inclusive till och med, haha. Usch vad sugen jag blev men blir nog inget av, sparar peningan till Portugal i sommar istället!!
 
PUSS
 
//Mallybrall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback