Dag 9

Fredag.


Var på universitetet fram till kl 14 idag, hann med ett faddermöte efter lunch. Snyggt. Gick förbi Coop på vägen hem för att sedan prova att laga en bovete/havregrynsgröt med frysta blåbär och soyamjölk till mellanmål. Intressant smak, hade dock kunnat få koka något längre! Men gott, helt klart.



Nu på kvällskvisten provade jag att laga Gordon Ramseys broccolisoppa. Den innehåller 3 ingredienser: broccoli, salt och vatten. SÅ SIMPELT! Sedan lägger man lite valnötter och fetaost i den skål man ska äta ur och tömmer upp soppan runtom. Värt att prova för det tar inte lång tid att laga!

Igår kväll fick jag ett infall kvart i elva på kvällen och bestämde mig för att träna ett pass pilates, väldigt spontant. Men skönt att strechta ut ryggen och få röra lite på sig, den sena timman till trots. Pilates&cardio-dvd:n jag köpte på nätet är verkligen jättebra! Ska köra ett längre pass enbart pilates imorgon där alla övningar görs med pilatesboll. Och förhoppningsvis åka pulka.... Hehe

Är fortfarande sugen på den där yoga/pilatesresan till Spanien som jag hittade.... Någon gång inom en relativt snar framtid vill jag definitivt åka på en sån resa. Skulle vara såååå skönt!

Snart är det På Spåret och kvart över tio ikväll kommer Gurris hem. Jippi!!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback