Drömmen om Italien

Okej. Att jag älskar att resa är kanske ingen nyhet (jag har hela tiden Portugal och sommarens äventyr i bakhuvudet). Däremot har jag ju den där jäkla luckan i schemat i april som skrattar åt mig och som lockar mig nått så djälvulskt att ta mig ifrån Sverige i några dagar och lämna all kemi, kriminologi och universitetshets bakom mig. 
 
Ryanair är absolut inga jag föredrar att resa med men nu råkar jag ha hittat en billig resa till Rom i april och ett hotell som ser så EXTREMT vackert ut att jag nästan blir tårögd. 30 minuter utanför Rom, vid en sjö, ligger ett hotell som verkar UNDERBART. Cykling, fiske, ridning är några av aktiviteterna man kan göra och inte alltför långt därifrån ligger tågstationen som kan ta en in till Rom på 30 minuter. Nära flygplatsen är det också - JAG. VILL. DIT.
 
Har till och med mailat en kvinna om en matlagningskurs  i Italien (i närheten) där man får lära sig att göra äkta italiensk pasta, friterade zucchiniblommor, risotto, italiensk dessert.... Hur fint låter inte detta? 
 
Villa del Cardinale. 
Minibild. Utsikt från hotellet...
Behöver jag visa mer?
 

Problemet: sjukt tryck på boenden under den här perioden och jag vet inte vem jag ska åka med. Haha. Om jag ens ska det, ska ju spara pengar till sommarens resa! Woop woop. Nya budet är ju att Helen och jag ska (äntligen, som vi har pratat om detta) resa tillsammans i sommar och om Portugal går i stöpet är Plan B att ta en sista minuten till lämplig plats och bara götta sig. Alltså, en liten tripp i april skulle vara på sin plats. 
 
Ha en bra söndag, jag är typ död sen igår (vi arrangerade pizza pool party) och det var kallt, blött, kallt igen, fulla människor som vägrade gå upp ur poolen och slutligen kom jag hem strax innan kl 01 - genomförkyld och genomfrusen. Nåväl.
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback