Ledig tisdag.

Eftersom jag har labb imorgon betyder det att jag är (trumvirvel)... ledig idag!! UNDERBART. Sov ut imorse, pluggade en sväng, tränade ett pilates/styrkepass och käkade god lunch (resterna av blomkålspizzan som vi gjorde i söndags ett gäng). 
 
 
Pizzabotten består av riven blomkål, riven mozarellaost och ägg. Innan gräddning!
Vår extremt rena ugn... Sedan gräddades i alla fall botten i cirka 10-15 minuter (beroende på hur tjock man gjort den)
Två av våra nya studenter var med och lagade, det var trevligt. En del av godsakerna som hamnade på dessa fantastiska pizzor... 
Tadaaa! ASGÖTT. Jag är ju otroligt okräsen men detta var en riktig höjdare måste jag säga. Ett sjukt bra substitut till vanlig degig, tråkig pizza. Blomkål for the win!
 
Vidare så tänkte jag berätta om min plötsliga sommarstuge-längtan som uppstod någonstans mellan Erikshjälpen och Netonnet ungefär. Fick ett sånt sug efter att ha ett mysigt litet lantligt ställe vid vattnet. Haha, oroa er inte! SÅ lillgammal är jag inte att jag tänker springa och köpa ett lantställe men låt oss säga såhär: jag längtar tills jag är stor nog (i det skedet i livet) att det blir min tur att sätta fingrarna i ett litet torp! Ehehe
 
Just nu har jag totalt fastnat för det vit/blåa tänket. Är så fräsch och fint! Bilder:
 
Fia med knuff a la fikavariant, ett måste i min sommarstuga.
 
 
Snyggt. 
 
//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback