Systermys

Hade H på besök igår, det var trevligt. Vi lagade paj, drack te och åt blåbärbananmuffins.



Pajen var speciell på så sätt att den var glutenfri (jag gillar) och hade en botten gjord på kokta, mixade gröna linser. Dessa plattades ut i pajformen och sedan förgräddades skalet som vanligt.


Vi fyllde den med massor av gott och åt med en side sallad. Blev otroligt gott! Och tusen gånger enklare än att göra en pajdeg från grunden...

För er som är nyfikna på fyllningen: broccoli, charlottenlök, färska champinjoner och gravad lax ♡ Satt fint.

Nu blir det att skriva labbrapport med Isabell och sedan hetsa iväg på Ölspelskväll. Ska vara nykter phadder ikväll eftersom vår grupp ansvarar för aktiviteten! Energidryck for the win... Höhö

G sa att han skulle laga mat ät mig ikväll vilket jag hoppas jag hinner med innan jag ska iväg. Lät zupergott juuu! Får man inte missa: fisk a la Gordon i Gurras tappning!

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback