Karlstad stadslopp

Igår var det dags!! Karlstad stadslopp blev en helgdagsövning, inte själva löpandet men resan dit och hem och uppladdning och hitta rätt och parkering mm.. Allt gick förvisso smidigt och bra men är stel i kroppen och hjärnan idag. Haha. Siktade på att springa på under 1 timme och hade lyckats få stelaste vaderna inför loppen som jag desperat försökte mjukna upp med muskellinement. Lufsade i alla fall runt på 54.27.09, vilket jag är helnöjd med!! Nu har jag ett rekord att slå till nästa år. Banan var väldigt flack och lättsprungen vilket jag är evigt tacksam för i den stekande solen som lyste igår. Varmt och svettigt var det och vätskekontrollerna var gudomliga! Sista kilometern var en ren plåga som pendlade mellan viljan att avlida och oviljan att kräkas. Ungefär. Men i mål kom jag! Och lyckades till och med VINKA till Gustav som satt och fotade och hejade på läktaren vid målgången. Han hade ont i halsen och tog sitt förnuft till fånga, dvs sprang inte. Men Bergis var med och sprang på 49 minuter, superbra!!


Nöjda medaljörer.

Notera den kämpande minen och den trötta handen som kämpar sig upp i en vinkning. Ibland är jag otrolig!

På kvällen kom Bella över och så grillade vi tre sorters körv, delade på en flarra vin och njöt av kvällssolen innan det blev flr kyligt. Då drog vi oss in och kollade VM-fotboll och käkade jordgubbar och glass.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback