Snart

Inte långt kvar till Portugal nu. Fint! Har haft en under helg i Örebro, precis vad jag behövde.



Jag och Gurra köpte högrev i saluhallen som förädlades till saftiga, goda hamburgare med bröd ifrån Sveas bageri. Vi gick nämligen en runda på stan på dagen där jag fixade massa ärenden, bland annat inför resan.


Närbild. Här med dressing, sallad, tomat, bacon och stekt silverlök.

Jag intog soffläge resten av dagen efter rundan på stan och vi såg massa Breaking Bad. DET ÄR SÅ JÄKLA BRA!!! Jag har blivit bättre på att göra ingenting och chilla, något jag håller på att öva på. Jag är expert på att alltid vilja hitta på något och får smått panik av tanken på en helg fylld av ingenting. Men det tar sig!

Krigsmålad på jobbet. Man kan säga att Malin var ganska uttråkad på jobb i fredags, delvis pga datastrul. Nu laddar jag inför sista arbetsveckan innan semestern och därmed Portugal står för dörren. Fick min Ipod som jag köpte på Tradera på posten i fredags så nu har jag lagt över alla Harry Potter-ljudböcker som jag ska lyssna på! Har ju aldrig läst dom på engelska, vilket ska bli himla kul.

Idag kom Bergis och så småningom Felicia över på en afton med italienska toner då vi gjorde egen pasta (fy tusan vad kul det är, speciellt när man hjälps åt) och serverade den med carbonara och Viltlax och basilikapesto gjord på min egen basilika. Syftet med detta var att Gustav skulle få många matlådor och även jag en att ta med imorgon till das jobb. Trevligt värre!

Nu borde jag sova, lång dag imorgon.

Sov sött hörrni!
//Mallybrall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback