En idé

Har under de senaste dagarna kommit på hur jag fungerar, gällande hälsa och ekonomi. Vissa människor kanske kan säga att "nu jäklar ska jag börja leva nyttigt!" och klarar det galant. Pang boom bara. Och så sitter det som en vana sen barnsben... SÅN ÄR INTE JAG! Jag vill gärna äta nyttigt och träna regelbundet eftersom jag har märkt att jag mår bra av det men ska jag lyckas med det måste jag dra det till det extrema och bestämma mig för att typ genomföra en detoxkur med rätt strikta restriktioner. Tadaa - då fungerar det! BRA att jag kommit på hur jag fungerar men ändå småjobbigt (mest för alla i min närhet kanske, jag har inget emot det) att det måste vara ett så pass extremt kostförhållningssätt som fungerar. Nåväl! Jag är i alla fall på g att köra igång en ny detoxkur igen, tyckte om det massor. Ska bara köpa mer detoxte på Willys först.
 
Angående ekonomi så är jag på exakt samma sätt där. Om jag säger att jag ska leva snålt och spara pengar en månad så går det PISS. Lever som vanligt ändå och gör undantag efter undantag... MEN om jag bestämmer mig för att ha en konsumtionsfri månad - då klarar jag av det! Så även där är det ett relativt extremt (i mångas öron) levnadssätt som jag måste leva efter. Återigen, jag har inget emot det men det är i sådana situationer när man måste tacka nej till den där smörgåsen, som innehåller gluten i för stora mängder, det svarta teet med koffein eller att man avböjer en fika på stan och försöker styra ihop en matlådelunch någon dag istället som folk kanske tittar snett på en. Tråkigt? Kanske. Eller så är det ett extremare förhållningssätt i två månader som får det att bli en vana och då kan de små enstaka undantagen fungerar alldeles utmärkt utan att rinna iväg och bli många undantag. This I believe in. 
 
Tyvärr har jag blivit sådär sträv i halsen idag, som innan en förkylning bryter ut. Tajming! Äter min morotssoppa som är spetsad med ingefära, chili och vitlök i ett försök att driva iväg bacillerna. Immunboost! Det jag ville säga är typ att jag blev supertaggad på att komma i form och bli stark (framförallt få ordning på ryggen som jag haft problem med) till juli, dvs Portugal. Samtidigt som jag lever konsumtionsfritt och sparar pengar! Jag och Helen har bestämt oss för att peppa varandra att spara pengar och att träna så vi är i form för jag tror att det enbart är positivt att vara fit när vi ska jobba hårt fysiskt i värmen i eventuellt 4 veckor om våra planer går i lås.
 
Jag måste ha ett mål och insåg att jag ska anmäla mig till ett löplopp i maj och springa milen. BAM. Har ett löpschema som jag ska följa så att jag trappar upp det sakta och fint, vill inte ha skador eller överbelasta el ryggo. Så löpning i kombination med ben/rump-träning kommer bli mitt fokus (hela kroppen också givetvis) så att jag stärker upp mina förslappade muskler och stretchar ut de "åtdragna"  (höftböjarn) samtidigt.
 
Gilllar planen! NU kör vi - who's with me?!
 
Run Forrest, run!
 
Ni får leva med att jag kommer att blogga mestadels om dessa ämnen från och med nu, det är en STOR motivator för mig. Skriver jag ner det och berättar för fler människor vad jag tänker göra så blir det mer fart i baken på mig att genomföra det. Smart. 
 
Haha, nu låter det som att jag har miljontals läsare som jag kommer att få "skämmas" inför om jag failar... Nja, blir väl typ mami och pappi i så fall! Hehe. 
 
//Mally

Kommentarer
Alexandra säger:

Äsch du har mig också som ganska hängiven läsare! Alla dina planer låter toppen, kör hårt!
/Allan!

2014-03-04 | 18:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback