Klädbytardag

Kom på att jag hade mer att berätta om gårdagen! Inledde dagen med en löptur och åkte sen in på stan med Isabell och mötte upp Felicia, Danielle och Sanna (från Åland, ej Borlänge). Vi hade samlat ihop kläder till ABF:s klädbytardag som vi lämnade in och i pausen innan uthämtningen startade så åt vi lunch på Green Fellow. Åh så gott!!!


Min magnifika kiwi&avokado-sallad med kalkon som proteinkälla.

Allas syns inte men Sanna tog en Mangosallad, Felicia sin favorit blåbärssallad, Danielle en rödbetssallad och Isabell likadan som mig fast med kyckling istället för kalkon ;)

Sjukaste grejen hände iaf på klädbytardagen!!! Hahaha. Jag hittade ganska snabbt en oversized kofta med katter på som såg varm och mysig ut. När jag gick och höll i den så kom det fram en tant och sa att hon så gärna ville ha den och att den säkert var för stor för mig osv. Jag sa att jag skulle prova den och OM den nu var för stor så skulle hon ha första tjing. Jag provade den och ÄLSKADE den (så mysig!!), vilket jag berätrade för henne efteråt (att jag skulke ha den alltså). Då bad hon att få prova den i alla fall så hon skulle veta vad hon går miste om, med orden "jag ska inte sno den, jag lovar". Den var faktiskt väldigt tajt på henne jag så lyckades ge henne en vit stor och ful kofta som jag hade provat men inte tyckt om. Denna kofta kastade hon ett getöga på, utbrast att det var en äkta "någon designer jag inte kommer ihåg vad hon sa" och högg den direkt. Sen informerade hon mig om att hon hade västen i kattkofte-serien och att det var svenskt garn som skickades ner till Estland där de stickade dem. "Det äe ett riktigt fynd du har gjort där, den är äkta ull och är säkert värd över 1000 kronor" sa min nya bekantskap aka. tanten. Då sa jag att vi skulle ses utanför efteråt och snacka buissness om hon nu var så sugen på kattkoftan, vilket givetvis var ett skämt. Hehe. Nåväl! Summan av kardemumman: hon försökte till och med muta mig med saker som att hon faktiskt minsann hade en katt därhemma och därför borde på koftan. Haha herregud.

Fick med mig 7 fynd hem, varav ett riktigt kap var för små för mig och fick bli Danielle istället (ett par klassiska Levis 501 jeans som hon ska kapa till shorts). Ett av fynden var en bok och ytterligare ett ska bli en present till en tjej som älskar den typen av tröja. Inte min stil, men definitivt hennes!

KattkoftevinnarN.


Kul dag, god lunch och en sak till: jag hatar katter.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback