Ny vecka

Var hälsade amöbor!!

I fredags begick Mallan BADPREMIÄR i Fågelsjön i Skyllberg. Älskar verkligen att bada, speciellt efter att vi hade sprungit Bergis löprunda på 6,75 km. Alltså, hur avundsjuk blev jag inte på den löprundan?! Så vackra vyer och sköna grusvägar att jag bara njöt hela vägen.


Sjöodjuret Mallan.


Fågelsjön ♡

Picknick på g.

Bergis hade förberett allt så fint, skaffat underbart god Hjortkorv och allt!

Det var Bergis, jag och DAVID som badade (skrällen!!!). Att Gustav är badkruka visste jag men har också hört att David är ännu mer badkruka... Haha

Bjutiful.

Över till lördagens äventyr som började med en roadtrip till Kga, jag och farsan Baloo tvättade Gurras bil (älskar högtrycktvätten) medan han cyklade 2 varv runt Möckeln med sin arbetskollega Stefan. Hann fika med Sillen på Gamla Pumphuset (jättemysigt) och käkade lunch och kollade hockey hos m&p. Fick med mig en påse rabarber och pepparmynta hem som jag ska göra någor spännande med. Pepparmyntan håller jag på att torka för att göra te på den, mums!

Däremot blev det lite småpinsamt när jag iklädd gummistövlar och biltvättarkläder med högtryckstvätten i högsta hugg (helt inne i mina moves med ljudeffekter och hela köret) höll på att tvätta Gs bil. Jag spolade av baksidan av bilen och låtsades att högtryckstvätten var ett vapen, när jag TILLSLUT hör en svag röst säga "ursäkta" bakom mig. Vänder mig om med lätt frustande näsborrar och svettiga hårtestar i pannan och ser att det står ett barn på uppfarten som frågar var Stackfallsgatan ligger. Hon höll i en bunt tidningar som säkert skulle delas ut/säljas och jag fick rådfråga mamma för att kunna ge någorlunda vägbeskrivning. Stackars flicka, undrar hur länge hon hade stått där och sett mig gå lös med högtryckstvätten... Ehehe.

Lördag kväll blev iaf Kjolphest på Bärseback och Satins uteservering. Kul kväll som tusan!


Kjolphest innebar kjol för samtliga kön. Fabian gick all in.

Torgny likaså, haha.

Jag körde moln-outfit hela vägen!

Inne på BB skulle vi posera tjusigt.


Sedan gick vi ut och skulle ta en bild där jag var bakgrund (blå himmel) och de andra skulle stå framför så att det skulle se ut som att det var suuuuuperfint väder ute! Haha, lyckades sådäääär.... Asgarvet var ett faktum.

På vägen in till stan (tog ca 2 timmar för oss att gå in) hände såååå mycket roligt och hela kvällen var fabulöst kul. Tack tack!


GC/MS-dansen alltså, hahhha! Melodi: YMCA, text: "It's fun to analyse with..." Haha. Så nördigt och underbart!!

Slutligen: svängde ihop en tacopaj av tacoresterna från i söndags. Gött.

Åt smarrigaste frullen imorse: bananpannkaka med blåbär/keso/yoghurt-röra i. Mumma.

Nu borde jag skriva uppsats, hejdå.

//Mallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback